Türkiye’nin bankalardan ve havayolu şirketlerinden bağımsız ilk mil programı Global Miles, iki yıl gibi kısa bir sürede; The Loyalty Magazine Awards 2017’de ‘Best Use of Mobile Within a Loyalty Strategy’ ve Loyalty 2018’de ‘Best Use of Technology’ kategorilerinde finalist olmayı başararak önemli bir başarıya imza attı.
Dünyada Blockhain teknolojisini kullanan tek mil programı olan Global Miles, global bir platforma dönüşme sürecinin adımlarını atmaya başladı. 2017 yılı sonunda programını, ödeme sistemlerinin lider şirketi Ingenico’nun cihazlarıyla entegre eden Global Miles, Ingenico’nun sağladığı destekle Türkiye’de ve yurtdışında yaygınlaşmayı hedefliyor. Global Miles Kurucu Ortağı Serdar Salepcioğlu, Global Miles’ın hedeflerini ve Ingenico ile işbirliğinin detaylarını anlattı.
Global Miles, son dönemde hayata geçirilen en iyi girişim fikirlerinden biri olarak kabul görüyor. Fikrin ortaya çıkış ve kurumsallaşma sürecini anlatabilir misiniz?
Global Miles, Türkiye’nin bankalardan ve havayolu şirketlerinden bağımsız ilk mil programı olduğu gibi kullanıcılarına harcadıkça ve uçtukça bağımsız olarak mil vermesi bakımından dünyada bir ilktir. Bu fikri ortağım Egemen Çakmak ile birlikte finans ve ödeme alanında faaliyet gösteren şirketimiz IPOS çatısı altında oluşturduk. Ödeme alanında başarılı ve tanınan bir şirket olan IPOS’ta bir tek sadakat programları konusunda beklentimizin altında kalıyorduk. Pazara baktığımızda ise şirketlerin pek çok program ortaya koyduğunu, bütçeler ayırdığını, veriler topladığını ancak istedikleri hedeflere ulaşamadıklarını gördük. Sadakat programları konusunda büyük bir sorun olduğunu görünce biz de dünyaya baktık, neler yapılmış, başarılı olan programlar hangileri? Neticede gördük ki dünyada en çok kazanan ve kazandıran sadakat programları sık uçan (frequent flyer) programlar. Çünkü sık uçanlar olarak tanımlanan segment göreceli olarak üst gelir grubuna ait olan kişilerden oluşuyor. Böylece sık uçanlar segmentine mil kazandırmayı hedefleyen Global Miles fikri IPOS bünyesinde bir yıl boyunca gelişti. 2016 yılının Aralık ayında da markamızı kurumsallaştırdık. Mevcut durumda uygulamamızı indirenlerin sayısı 100 bini, aktif kullanıcı sayımız 30 bini aştı.
Global Miles, mevcut sık uçanlar programlarından farklı içerik oluşturdu ve bazı konularda dünyada bir ilk oldu. Bu konuyu biraz açabilir misiniz?
Mevcut sık uçan programlar üyelerin mil kazanmak için hep aynı havayolu şirketi ile uçması, mil veren bankanın kredi kartını kullanması gerekiyor. Global Miles, üyelerin ödeme tipi ve havayolu şirketi konusunda zorlandığı bu programın değişebileceği fikrinden yola çıktı ve diğer vaatlerinin yanı sıra asıl olarak bankalardan ve havayolu şirketlerinden bağımsız bir sık uçan programı oldu. Bu anlamda evet Global Miles’ın dünyada bir örneği yok.
Global Miles, üyelerine hangi yollardan mil kazandırıyor? Hangi uçuşları millendiriyorsunuz?
Global Miles bir mobil uygulama ve farklı segmentlere farklı vaatleri var. Sosyal medya hesapları üzerinden Global Miles yükleyen üyelerimiz iki şekilde mil kazanıyor. Global Miles üyeleri ilk etapta iç hatlardaki tüm tarifeli seferlerde mil kazanabiliyor. Öncelikle Global Miles uygulamasından ‘Uçtukça Mil Kazan’ bölümünden yolculuk yapacağı tarifeli sefere ve bilete ait bilgileri oluşturmak ve uçuş günü kalkış yapılacak havalimanından check-in, varılan havalimanından check-out işleminin yapılması gerekiyor. Üyelerimiz ayrıca Global Miles’ın tüm program ortaklarından harcadıkça mil kazanabiliyorlar. Şöyle ki, Global Miles uygulamasında yer alan harita üzerinde mil kazanabileceği program ortaklarını görüp, her 1 TL’lik harcama için kaç mil kazanabilecekleri, işletme bilgileri, rating gibi detaylara ulaşan üyeler, alışveriş yaptıktan sonra ödeme anında Global Miles üyeliğini beyan ediyor. Ingenico yazarkasaPOS üzerinden üyelik numarası ya da kodu giriliyor ve bir QR kod basılıyor. Mobil uygulama üzerinden QR kod okutulmasıyla kazanılan miller işleniyor.
Üyelerinize ve program ortaklarınıza diğer vaatleriniz ya da sağladığınız avantajlar nelerdir?
Global Miles üyeleri hem üye oldukları programdan (uçtukları havayolu şirketi ya da bankalar) hem de Global Miles’tan uçtukça ve alışveriş yaptıkça mil kazanabiliyor. Milleri hiçbir koşulda silinmiyor. Millerle alınan ödül bilet için vergi ödemiyorlar. Ödeme şeklini üyeler belirliyor. Ayrıca millerle alınan ödül biletlerle tekrar mil kazanabiliyorlar. Dilerlerse Global Miles millerini farklı program mil/puanlarına dönüştürebildikleri gibi alışveriş için de değerlendirebiliyorlar.
Program ortaklığı ise Global Miles’ın iş modelidir. Program ortakları bizden mil satın aldıklarında yüksek gelir grubundan müşteri kazanmanın yanı sıra en önemlisi bir sadakat programına da sahip olabiliyorlar. Global Miles’ın program ortaklarından yapılan her alışveriş sonrasın kullanıcılara işletmeyi ve aldığı hizmeti değerlendirebildikleri memnuniyet anketi paylaşıyoruz. Program ortaklarımız böylece mil kazandırdıkları müşterilerini tanıyor, markaları ile ilgili memnuniyeti değerlendiriyor, ankete yapılan geri dönüşler vasıtasıyla (müşteri genelde memnun değilse geri dönüş yapıyor) memnuniyetsizliklerle ilgili yeni öneriler geliştirme fırsatı buluyor. Başka bir ifadeyle Global Miles, program ortaklarının da sadakat platformu oluyor.
Global Miles, yurtdışı uçuşlarından ne zaman mil kazandırmaya başlayacak?
Global Miles’ın esas hedeflerinden biri de dünyanın neresinde olursa olsun farklı mil/puanlama programlarını birleştirebileceği bir platform olabilmek. Bu anlamda çok uluslu iş birliktelikleri için adımlarımızı atmaya başladık. Birleşik Arap Emirlikleri’nin havayolu şirketi Etihad ve Suudi Arabistan havayolu şirketi Saudiya ile anlaşma yaptık. 2018’de Etihad ve Saudia sadakat programı üyeleri ülkemizde program ortaklarımızdan alışveriş yaparak kazanmaya başlayacak. Dubai’de yapılanmamızı başlatarak ilk mil kampanyamızı hayata geçirdik. Avrupa Birliği pazarına yönelik olarak Estonya’da Global Miles şirket kuruluşumuzu gerçekleştirdik. AB’de önceliğimiz Almanya ardından İngiltere gelecek. Uzak Doğu ve Amerika bir sonraki hedef pazarımız. Rusya, İran, Kazakistan, Azerbaycan, Singapur ve Türk Havayolu şirketleri ile görüşmelerimiz sürüyor.
Global Miles Ingenico ile nasıl bir çözüm ortaklığı geliştirdi? Neden Ingenico?
Global Miles olarak daha kuruluş aşamasında iken ödeme sitemleri ile entegre olmayı planladık ve programımızı Ingenico yazarkasaPOS’larla entegre ettik, çünkü ödeme sistemleri ile entegre olmak bize önemli faydalar sağlıyor. Öncelikle Global Miles’ın yaygınlaşması kolaylaşıyor. Herhangi bir donanım yatırımına gerek kalmadan Ingenico cihazlarının bulunduğu noktalarda Global Miles anında işler durumda geliyor. Ingenico entegrasyonu ile ayrıca her alışveriş sonrasında QR kod basılmasının önüne geçildi ki biz her alışverişe QR basılmasını tercih etmiyoruz. Neden Ingenico sorusuna gelince. Sık uçanlar segmentini incelediğimizde, bu kişilerin tercih ettiği işletmelerde genel olarak Ingenico ÖKC kullanıldığını gördük. Bunun üzerine Ingenico’ya gittik ve programımızı anlattık. Ingenico cihazlarıyla entegre olma talebimizi ilettik. Yazılım ve resmi onay sürecinin ardından 2017 sonu itibariyle entegrasyonumuz kusursuz bir şekilde tamamlandı. Ingenico ile çözüm ortaklığımızı şimdi yurtdışına da taşımak istiyoruz. Ingenico bu konuda da bize destek oluyor. Zaten, Ingenico ile çözüm ortağı olma nedenlerimizden biri de Ingenico’nun global bir şirket olması ve bizim de çok uluslu olma ve global pazarlara açılma hedefimizin bulunmasıydı.
Ingenico ile çözüm ortaklığınız Global Miles’a ne tür avantajlar sağladı?
Programımızı anlattığımızda Ingenico fikri çok kolay satın aldı ve görüşmelerimiz esnasında sürekli şunu sordu, ‘bu entegrasyon benim program ortaklarıma ne sağlayacak?’ Bu soru aslında Global Miles olarak bizim de hayatımızı kolaylaştırdı, çünkü alanında dünya lideri olan, büyük bir şirketin, kendisini seçen işletmelere fayda ve değer sağlama çabasının olması oldukça önemli. Ingenico bu anlamda sadece bir ödeme terminali sağlayıcısı değil, ‘verdiğim hizmeti kullanıcılarıma nasıl farklı bir fayda ve değere dönüştürebilirim’ çabası içinde olan bir şirket ve bu özelliğinden biz de oldukça faydalandık. Markamızın Ingenico gibi dünya lideri ile birlikte anılması bile çok bizim için değerli bir şey. Program ortaklarımız, ‘neden Ingenico tercih etmeliyim?’ sorusuna cevap ararken, Global Miles da bir etken olacak. Çünkü Ingenico tercih eden işletmeler müşterilerinin Global Miles programına katılmasını kolaylaştırıyor ve daha da önemlisi kendisine ait bir sadakat programı oluyor.