Merak Edilenler

Mali Sertifika (Sam kart) nedir? Geçerlilik süresi ne kadardır?
426 Sıra No.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği ile satışı yapılan malları aynen veya işlendikten sonra satışını yapanlar dışındaki kimselere satan veya aynı kimselere hizmet veren birinci ve ikinci sınıf tüccarlara (perakende teslimde bulunan veya hizmet ifa eden) Vergi Usul Kanununa göre fatura vermek zorunda olmadıkları mal satışları veya hizmet ifalarının belgelendirilmesinde (3100 sayılı Kanuna göre kullanmak zorunda oldukları ödeme kaydedici cihazların yerine) "Yeni Nesil Ödeme Kaydedici Cihazları" (YN ÖKC) kullanma mecburiyeti getirilmiştir. Bu tebliğ uyarınca GİB tarafından yayınlanan *teknik klavuzun 6ncı bölümünde Mali Sertifika başlığı altında sertifikanın kullanım amacı, işlevi ve nereden temin edildiği detayları ile beraber açıklanmıştır. https://ynokc.gib.gov.tr/UploadedFiles/Files/YN_OKC_TEKNIK_KILAVUZU_08092023.pdf

Söz konusu sertifikanın kullanım süresi dolduğunda cihazınız, ilgili otoritelerin belirlediği akış gereği kullanıma kapatılacaktır. Gelir İdaresi tarafından belirlenen mali sertifika süresi 10 yıldır. Kullanıma devam edebilmek için mali sertifikanın yer aldığı yeni SAM’in Tübitak Kamu SM tarafından üretimesi gerekmektedir. Sertifika yenileme süresi, Kamu SM’ye bağlı olarak ortalama 1 ay sürmektedir.
Yazarkasamın Mali Hafıza(Sam Kart) yenilemesini nasıl yapabilirim?
Kullanmakta olduğunuz yazarkasanızın Gelir İdaresi tarafından belirlenen mali sertifika süresi 10 yıldır. Bu sertifika, mali işlemlerin devamı için gereklidir. Süresi dolduğunda cihazınız otomatik olarak kullanıma kapanacaktır. Kullanıma devam edilebilmesi için 2 alternatifiniz bulunmaktadır:

1. Yeni bir mali sertifika (Sam kart) siparişi verebilirsiniz.
2. Yeni bir cihaz satın almayı değerlendirebilirsiniz. Çünkü yeni üretilecek sertifika, cihazın olağan yaşam döngüsü içinde cihaza ek garanti ya da bakım-onarım taahhüdü sağlamayacaktır. Yeni bir cihaz almak isterseniz sizi satış kanalımıza da yönlendirebiliriz.
Mali sertifika süresi dolan ve kapanan cihazların sorumluluğu tamamen mükellefe aittir. Worldline, kullanıma kapanan cihazlar ile ilgili herhangi bir sorumluluk taşımamaktadır.

Yeni bir mali sertifika (Sam kart) siparişi vermek için:
Sertifika yenileme süresi, Tübitak Kamu SM’ye bağlı olarak ortalama 1 ay sürmektedir. Ücreti KDV dahil kargo ile adrese gönderim: 1097 TL’dir, yerinde montaj tercih ederseniz 1698TL'dir. Kargo ücreti tarafınıza aittir.
Detaylı bilgi için mali müşaviriniz ile görüşerek, 0850 250 40 30 numaralı çağrı merkezimizi arayarak işlem yapabilirsiniz. Sipariş verirken adresinizin doğruluğunu kontrol etmenizi önemle rica ederiz.

Yeni bir cihaz satın almak için: https://ikasa.com.tr/Blog/PostDetail/84 linki ziyaret ederek bilgi alabilirsiniz veya çağrı merkezimizi arayabilirsiniz.
YazarkasaPOS devir işlemi nasıl yapılır? Gerekli belgeler nelerdir?
• Devir talebi, sadece yazarkasanın üzerinde kayıtlı olduğu mükellef tarafından çağrı merkezimize iletilebilir.
• Yazar kasayı devir alacak mükellefin GİB tarafında aktif/ faal olması gereklidir. GİB nezdinde faal olmayan mükelleflere yazarkasa devir işlemi yapılamamaktadır.
• Devir işlemi öncesince, mali müşaviriniz ile görüşerek satış faturası mı, yoksa gider pusulası mı düzenlenmesi gerektiği konusunu netleştirmenizi öneriyoruz. İlgili belge, devir işlemi sırasında kullanılmak üzere iş yerinizde olmalıdır. Ayrıca cihazın ruhsatnamesinin de işlem sırasında hazır bulundurulması gerekmektedir.
• Devir işlemi sırasında, yazar kasayı devredecek ve devir alacak kişiler işlem tamamlanana kadar onay prosedürlerini gerçekleştirebilmek için birlikte bulunmalıdır.
• Devir işlemi sonrasında cihaz üzerindeki uygulamaların silinmesi için ilgili kurumların bilgilendirilmesi cihazı devreden mükellefin sorumluluğundadır.
• Güncel işlem ücretini ikasa web sitemizin fiyat listesi bölümünden veya çağrı merkezimizden öğrenebilirsiniz. Ödemenizi web sitemizdeki “Online işlemler” bölümümüzden yapabilirsiniz.
• Çağrı merkezi ile olan görüşmelerinizde iletişim bilgilerinizi kontrol etmenizi rica ederiz. Güncel iletişim bilgilerinizin olması gerekli durumlarda size ulaşmamızı sağlayabilmek için önemli rol oynamaktadır.

ÖNEMLİ NOT: Devir işlem ücretinin yazarkasanın üzerinde kayıtlı olduğu mükellef tarafından ödenmesi işlemlerin takibini kolaylaştırmaktadır. İşlem sürecinizde herhangi bir gecikme olmaması için işlem ücretinin yazarkasanın üzerinde kayıtlı olduğu mükellef tarafından yapılmasını öneriyoruz.
YazarkasaPOS kullanıma açma / kapama işlemi nasıl yapılır?
Açma;
• Yazar kasalarını kullanıma açmak isteyen mükelleflerin öncelikle GİB nezdinde faal görülmeleri gerekir. Başvuru öncesi, mali müşaviriniz ile görüşerek GİB üzerinde aktifliğinizi teyit etmenizi öneriyoruz.
• Açma talebi, sadece yazarkasanın üzerinde kayıtlı olduğu mükellef tarafından çağrı merkezimize iletilebilir.
• Kullanıma kapalı olan yazar kasanın yeniden kullanıma açtırılması sırasında, yazar kasanın kullanıldığı adres değişmişse yeni adresin çağrı merkezimize iletilmesi gereklidir.
• Cihazın ruhsatnamesinin işlem sırasında hazır bulundurulması gerekmektedir.
• Çağrı merkezimizi arayarak kullanıma açma talebinizi iletebilirsiniz. İşlemin yapılması için iş yerinize saha ekiplerimiz yönlendirilecektir.
• Güncel işlem ücretini ikasa web sitemizin fiyat listesi bölümünden veya çağrı merkezimizden öğrenebilirsiniz. Ödemenizi web sitemizdeki “Online işlemler” bölümümüzden yapabilirsiniz.
• Çağrı merkezi ile olan görüşmelerinizde iletişim bilgilerinizi kontrol etmenizi rica ederiz. Güncel iletişim bilgilerinizin olması gerekli durumlarda size ulaşmamızı sağlayabilmek için önemli rol oynamaktadır.

Kapama;
• Mali müşaviriniz ile görüşerek yazarkasanızın kullanıma kapama işleminin yapılması konusunda görüş almanızı öneriyoruz. Ardından çağrı merkezimizi arayarak işlem talebinizi iletmenizi rica ederiz.
• Kapama talebi, sadece yazarkasanın üzerinde kayıtlı olduğu mükellef tarafından çağrı merkezimize iletilebilir.
• Cihazın ruhsatnamesinin işlem sırasında hazır bulundurulması gerekmektedir.
• Güncel işlem ücretini ikasa web sitemizin fiyat listesi bölümünden veya çağrı merkezimizden öğrenebilirsiniz.
• Çağrı merkezi ile olan görüşmelerinizde iletişim bilgilerinizi kontrol etmenizi rica ederiz. Güncel iletişim bilgilerinizin olması gerekli durumlarda size ulaşmamızı sağlayabilmek için önemli rol oynamaktadır.
Yazarkasa hurdaya ayırma işlemi nasıl yapılır?
• Yazarkasanızın kullanılamaz duruma gelmesiyle GİB kayıtlarından silinmesi için cihazın hurdaya ayrılması işlemi uygulanmaktadır. Hurdaya ayrılan cihazlar bir daha kullanılamazlar.
• İşlem için lütfen çağrı merkezimiz ile iletişim kurunuz. Hurdaya ayırma talebi, sadece yazarkasanın üzerinde kayıtlı olduğu mükellef tarafından çağrı merkezimize iletilebilir.
• Cihazın ruhsatnamesinin işlem sırasında hazır bulundurulması gerekmektedir.
• Güncel işlem ücretini ikasa web sitemizin fiyat listesi bölümünden veya çağrı merkezimizden öğrenebilirsiniz. Ödemenizi web sitemizdeki “Online işlemler” bölümümüzden yapabilirsiniz.
• Çağrı merkezi ile olan görüşmelerinizde iletişim bilgilerinizi kontrol etmenizi rica ederiz.
Güncel iletişim bilgilerinizin olması gerekli durumlarda size ulaşmamızı sağlayabilmek için önemli rol oynamaktadır.
YazarkasaPOS adres değişikliği nasıl yapılır?
• Adres değişikliği talebini bağlı bulunduğu vergi dairesi tarafına bildirilmesi (GİB WEB SİTESİNDE ADRESİNİZİN GÜNCELLEMESİ) konusunda detaylı bilgiyi mali müşavirinizden almanızı öneriyoruz.
• Ardından işlem için lütfen çağrı merkezimiz ile iletişim kurunuz. Adres değişikliği talebi, sadece yazarkasanın üzerinde kayıtlı olduğu mükellef tarafından çağrı merkezimize iletilebilir.
• Cihazın ruhsatnamesinin işlem sırasında hazır bulundurulması gerekmektedir.
• Güncel işlem ücretini ikasa web sitemizin fiyat listesi bölümünden veya çağrı merkezimizden öğrenebilirsiniz. Ödemenizi web sitemizdeki “Online işlemler” bölümümüzden yapabilirsiniz.
• Çağrı merkezi ile olan görüşmelerinizde iletişim bilgilerinizi kontrol etmenizi rica ederiz. Güncel iletişim bilgilerinizin olması gerekli durumlarda size ulaşmamızı sağlayabilmek için önemli rol oynamaktadır.
Tabela ünvanı veya resmi ünvan değişikliği nasıl yapılır?
• Yazar kasanızın tanımlı olduğu ünvanın hangi ünvan olduğundan emin olarak talebinizi iletmenizi rica ederiz.
• Cihazın ruhsatnamesinin işlem sırasında hazır bulundurulması gerekmektedir. Talebiniz, sadece yazarkasanın üzerinde kayıtlı olduğu mükellef tarafından çağrı merkezimize iletilebilir.
• Tabela ünvanının değişmesi durumunda; web sitemizde yer alan ‘’ Kılavuz ve Broşürler’’ bölümden "Fiş başlığını gerekli durumlarda nasıl ve nereden değiştirebilirim?’’ başlığından öğrenebilirsiniz.
• Resmi unvan, Nevi Değişikliği işlemleri için; çağrı merkezimizden detaylı bilgi alabilirsiniz.
• Güncel işlem ücretini ikasa web sitemizin fiyat listesi bölümünden veya çağrı merkezimizden öğrenebilirsiniz. Ödemenizi web sitemizdeki “Online işlemler” bölümümüzden yapabilirsiniz.
• Çağrı merkezi ile olan görüşmelerinizde iletişim bilgilerinizi kontrol etmenizi rica ederiz. Güncel iletişim bilgilerinizin olması gerekli durumlarda size ulaşmamızı sağlayabilmek için önemli rol oynamaktadır.
YazarkasaPOS cihazınız kaybolması veya çalınması durumunda neler yapılmalıdır?
• Karakola veya savcılığa cihaz sicil numarası ile yazarkasanın kayıp/ çalıntı olduğu bildirilmelidir.
• Gazeteye yazarkasa kayıp/ çalıntı ilanı verilmesini öneriyoruz, bu konuda mali müşavirinizden görüş almanızı rica ederiz.
• Ardından çağrı merkezimiz aranarak kayıp bildirimi yapılmalıdır. Çağrı merkezimiz tarafından adresinize işlemlerin yapılabilmesi için saha ekibi yönlendirilecektir.
• Talebiniz, sadece yazarkasanın üzerinde kayıtlı olduğu mükellef tarafından çağrı merkezimize iletilebilir.
• Adresinize yönlendirilecek saha teknisyenimize karakoldan aldığınız kayıp/ çalıntı tutanağı ile birlikte, kayıp cihazın ruhsatı ve en son alınan Z raporu işlem fişinin bir kopyası verilmelidir.
• Teknisyenimiz ruhsata kayıp bildirimini işleyecektir.
• Tarafımızdan cihazın kayıp / çalıntı olarak GİB’ e iletilmesinden sonra cihaz tekrar kullanılamamaktadır.
• Ruhsatın da kayıp olması durumunda, ruhsatın kayıp olduğuna dair gazete ilanı da saha ekibimize teslim edilmelidir.
• Güncel işlem ücretini ikasa web sitemizin fiyat listesi bölümünden veya çağrı merkezimizden öğrenebilirsiniz. Ödemenizi web sitemizdeki “Online işlemler” bölümümüzden yapabilirsiniz.
• Çağrı merkezi ile olan görüşmelerinizde iletişim bilgilerinizi kontrol etmenizi rica ederiz. Güncel iletişim bilgilerinizin olması gerekli durumlarda size ulaşmamızı sağlayabilmek için önemli rol oynamaktadır.
YazarkasaPOS kullanımı ile ilgili detaylı bilgiye nereden ulaşabilirim?
Aşağıdaki linkten veya 0850 250 40 30 numaralı çağrı merkezimizi arayarak detaylı bilgi alabilirsiniz.
YazarkasaPOS Kullanım Klavuzları ve Broşürler
Kart sahibinin bilgisi dışında temassız ödeme alınarak sahtekarlık yapılabilir mi?
Hayır. Bu teknik olarak mümkün olmakla birlikte, pratikte her işlem kayıt altına alındığı için mümkün değildir. Sahtekarlığın oluşması için suçun kayıt dışı olması önemlidir. Piyasalarda örnek videolarla gösterilen durumların tamamı, bir POS veya YazarkasaPOS cihazı kullanılarak gösterilmektedir. YazarkasaPOS’un ödeme alması için öncelikle bir KDV fişi üretilmiş, ödeme ise bir banka uygulaması ile alınmıştır. Bu durumun kart sahibi bilgisi dışında olduğu düşünülse dahi, işlemi yapan mükellef kayıt altında olacağından suçun ilk ihbar edildiği anda banka tarafından müdahale edilir. POS ve YazarkasaPOS’lardan yapılan tüm işlemler kayıtlıdır. Kart sahibinin şüpheli her işlemi bankasına bildirmesi konunun tespit edilmesi için yeterlidir. Banka söz konusu işlemi inceler ve yapılmayan tüm işlemler banka güvencesi altındadır.
Temassız ödemede maksimum tutar nedir?
Şifresiz temassız ödeme üst limiti 750 TL’dir. 750 TL üzeri temassız ödemelerde şifre girişi gerekir. Bankalar ayrıca arka arkaya temassız ödeme alınabilecek işlem adedi ve günlük toplam limitleri de kontrol eder. Limit aşım durumunda, tutar ne olursa olsun şifre talep edilir.
YazarkasaPOSlarım neden sahada onarılmıyor?
YazarkasaPOS cihazları EFTPOS özelliğine sahip olmaları sebebiyle, uluslararası kart kuruluşlarının belirlediği güvenlik standartları (PCI) gereği, sahada onarılamamaktadır. Her cihaza özel güvenlik şifreleri, sahtekarlık olaylarına karşı koruma amacıyla özel olarak tasarlanmış ve onay almış güvenli odalarda yüklenmekte, özel odalarda aktivasyonu yapılmakta ve cihazlar fiziksel olarak da mühürlenmektedir. Bu sebepten, cihazın çalışmasını engelleyen donanım arızalarının mutlaka merkezimizde müdahale ile giderilmesi gerekmektedir.
Yazarkasam var. Tarafınızdan satılan çekmecelerden başka model/marka çekmece kullanabilir miyim?
Kullanacağınız başka marka/model para çekmecesinin Worldline tarafından test edildiğinden emin olunuz.
Daha önce izin yazısını vergi dairesinden alıyorduk. Geçerli tebliğ ile süreç nasıl işleyecek? ÖKC levhamı bana yazarkasa firması mı gönderecek?
465 no’lu tebliğe göre yeni nesil yazarkasanıza ait aktivasyon ve kurulum bilgileri Gelir İdaresi Başkanlığı’na ilgili yazarkasa firması tarafından iletilecektir. Yazarkasanızın kurulumdan sonra 1 nolu fiş ve 1 nolu Z raporunu ruhsatınız ile birlikte saklayarak kullanmaya başlayabileceğiniz yönünde mali müşavirinizin de onayını / görüşünü almanızı öneriyoruz. 465 numaralı tebliğin 13. Maddesin de belirtildiği üzere işyerinin ÖKC levhası alma zorunluluğu kaldırılmıştır. Dilerseniz GİB sitesinden bu bilgiye ulaşabilirsiniz. İlgili madde şu şekildedir:
MADDE 13 – Bu Tebliğ ile elektronik ortama alınan; 3100 sayılı Kanuna tabi mükelleflerin daha önce vergi dairesine gitmek suretiyle gerçekleştirdikleri, ÖKC kullanmakla yükümlü olduklarına dair izin yazısı alma, alınan cihazı vergi dairesine kayıt ettirme, ÖKC levhası alma, kullanılan cihazın bir başkasına devri veya hurdaya ayrılması gibi nedenlerle kaydını sildirme, ÖKC satışı yapan kişi veya kuruluşların satış bilgilerini alıcının (müşterinin) kayıtlı olduğu vergi dairesine ve ilgili üretici veya ithalatçı kuruluşa gönderme, imalatçı, ithalatçı ve satıcı firmaların satılan cihazları Bakanlığımıza bildirme işlemleri ile 3100 sayılı Katma Değer Vergisi Mükelleflerinin Ödeme Kaydedici Cihazları Kullanmaları Mecburiyeti Hakkında Kanun ve 213 sayılı Vergi Usul Kanunu uyarınca çıkarılan Genel Tebliğler ile diğer ikincil mevzuatın bu Genel Tebliğde yer alan düzenlemelere aykırı olan hükümleri uygulamadan kaldırılmıştır.
“Özelleştirilebilir Kısım Adları” ne demek?
Yazarkasalarınızın menüsünden dokunmatik ekranda görünen KISIM bölümlerine kullanım alanınıza göre isimler verebilirsiniz. Örneğin KISIM1 olarak dokunmatik ekranda görünen bölümün adını programlama menüsünden EKMEK olarak değiştirebilirsiniz. Böylece KISIM 1, bastığınız fişte de dokunmatik ekranda da Ekmek olarak görünecektir. İDE280’de 8 adet farklı KISIM ismi verilebilmektedir.
Yazarkasamda ADET olan satış birimini GR.(Gram) olarak değiştirmek istiyorum. Ne yapmalıyım?
F tuşuna basın. Menüden YazarkasaPOS ayarlarını seçin. “Şifre Giriniz” ekranında şifreyi “0000” (4 adet sıfır) olarak girerek giriş tuşuna basın. “Programlama” menüsünden “Departman Girişi” menüsüne girin. Ekranın altında 2. Sırada yer alan mavi tuşlardan gr. yi seçerek giriş tuşuna basın. Aynı şekilde diğer Kısımları da gr. olarak değiştirmek istiyorsanız, dokunmatik ekranın üstünde görünen sağ mavi tuşla ilerleterek “Kısım 2”, “Kısım 3”.......gibi diğer kısımları da bu şekilde değiştirin.
Cihaz bakım ve aksesuar bedelini hangi hesaba yatırmalıyım?
Cihaz bakım onarım bedeli, hizmet, aksesuar ve yedek parça ödemelerinizi aşağıdaki yöntemlerle yapabilirsiniz.

• Online Ödeme: Cihaz bakım-onarım ödemelerinizi hızlı ve kolayca ikasa.com.tr adresinde yer alan "Online İşlemler" menüsünden yapabilirsiniz. Bu menüdeki "Sanal Market"ten cihazınız için gerekli aksesuar ve yedek parçaları da kredi kartınızla güvenli bir şekilde satın alabilirsiniz.
• Çağrı Merkezi Üzerinden Ödeme: Çağrı merkezimizin SMS yoluyla size göndereceği link ile kredi kartınızla güvenli ödeme yapabilirsiniz.
• EFT/Havale Yoluyla Ödeme: Hızlı, kolay sorunsuz ödeme yapabilmek için diğer ödeme yöntemlerini kullanmanızı tavsiye ederiz. İstisnai durumlarda, alternatif olarak yardımcı olabileceğimiz EFT/Havale ile ödeme yöntemi detayları aşağıda yer almaktadır. Bu ödeme yönteminden kaynaklı gecikmelerden Worldline sorumlu değildir.
Hesap numaralarımız aşağıda yer almaktadır. Dekontun açıklama kısmına mutlaka cihazınıza ait sicil numarasını belirtmeniz gerekmektedir. Aksi takdirde talebinize geri dönüşümüz gecikebilir.
Hesap numaramız :
HESAP ADI WORLDLINE ÖDEME SİSTEM ÇÖZÜMLERİ ANONİM ŞİRKETİ
BANKA ADI GARANTİ BANKASI
ŞUBE ADI MECİDİYEKÖY TİCARİ
ŞUBE KODU 119
HESAP NUMARASI 6295523
IBAN NUMARASI TR97 0006 2000 1190 0006 2955 23

Çerez(cookie) Politikası

Çerezler (cookie); bir web sitesini kullanırken deneyiminizi zenginleştirmek için önemli bir yere sahiptir.

Sitenin işlevselliğini artıracak istatistiki bilgi toplamak ve ilgilendiğiniz konulara özel bir içerik sunmak amacıyla çerezleri kullanıyoruz.

Tercihleri Ayarlayın Kabul Ediyorum