“INGENICO iDE280 MASAÜSTÜ YAZARKASAPOS İLE VERİMLİLİĞİMİZ VE MÜŞTERİ MEMNUNİYETİMİZ ARTTI”
“Ingenico’nun yazılım firmamız Micros ile entegre olması işbirliğimizin başlamasındaki en önemli unsur oldu. Ingenico iDE280, operasyonel açıdan bizi hızlandırdı. Verimliliğimiz ve müşteri memnuniyetimiz arttı.”
Özellikle üniversite kampüslerinde açtığı mağazalarıyla dikkat çeken Espressolab, dünyanın en büyük ‘3. dalga kahve zinciri’ olmayı hedefleyen iddialı bir marka. Bu yılın sonunda, yurtiçi ve yurtdışı yatırımlarıyla toplamda 50 mağazaya ulaşmayı planladıklarını söyleyen Pazarlama İletişimi Uzmanı Ersin Kefeli ile marka hedeflerini ve Ingenico ile işbirliği süreçlerini konuştuk.
Espressolab hakkında kısaca bilgi alabilir miyiz?
Türkiye’nin en büyük restoran zincirlerinden biri olan Emirgan Sütiş’in üçüncü kuşak temsilcisi Esat Kocadağ, 2000’li yılların başında ABD seyahati sırasında Amerikalıların kahveye olan tutkusuyla büyülenmiş ve kahvenin insanları nasıl bir araya getirdiğini gözlemlemiş. Kocadağ’ın bu süreçte gözlemlediği bir başka konu da henüz Türkiye’de yaygın olmayan dünyanın farklı bölgelerinden gelen kahve çekirdekleri olmuş. Kahve tutkunlarını rahat bir ortamda bir araya getirecek bir marka yaratmayı hayal eden Kocadağ, 2014 yılına gelindiğinde en iyi kahveyi bulmak için dünya çapındaki büyük kahve üreticileriyle görüşerek Espressolab’i kurmuş.
Yeni mağaza açma konusundaki hedeflerinizden bahseder misiniz?
Espressolab, ilk mağazasını 2014’te İstanbul Bilgi Üniversitesi’nde açtı. Hızla büyüyen markamızın bir kavurma merkezi ile Türkiye ve yurtdışında toplam 25 mağazası bulunuyor. Yurtiçinde; İstanbul, Ankara, Adana ve Mersin’de yurtdışında ise Bosna&Hersek ve Mısır’da mağazalarımız var. Çok yakında Almanya Nürnberg’de bir mağaza açacağız. Ayrıca Bahreyn, Suudi Arabistan, Ürdün, Katar, Kuveyt ve Umman ile mağaza açma konusunda sözleşme imzaladık. 2018’de yurtdışındaki yatırımlarla birlikte 50 mağazaya ulaşmayı planlıyoruz. Espressolab olarak, dünyanın en büyük ‘’3. dalga kahve zinciri’’ olmayı hedefliyoruz.
Ürün gamınız ve müşteri profilinizden bahseder misiniz?
Misafirlerimizi memnun edebilmek için; doğal ürün, uygun fiyat ve kaliteli hizmet felsefesini ilke edindik. Daha çok üniversite içerisinde mağazalarımız bulunduğu için müşteri kitlemizi genelde 18-30 yaş arası üniversite gençliği oluşturmakta. Ürün gamımıza baktığımızda, menümüz kahve çeşitleri, sandviçler, atıştırmalıklar ve tatlılarımızdan oluşmakta. Yiyecek menümüzde ürün gamımızı rakiplerimize göre oldukça geniş tutuyoruz ve 6000 m2’lik üretim merkezimizde yiyeceklerimizi günlük olarak üretiyoruz.
Ingenico, ne zaman ve nasıl çözüm ortağınız oldu?
Ingenico ile işbirliğimiz 2015 yılında başladı. O dönem birçok firma ile görüşmeler yaptık. Farklı markaların cihazlarını inceledik, makinelerin verimliliği ile ilgili yorumları aldık.Mağaza sayımızdaki artış, operasyon olarak hızlı çözümler üretmemiz gerektiriyordu. Bizim de tercihimiz Ingenico’dan yana oldu.
Ingenico’nun yeni nesil yazarkasaPOS cihazlarını tercih etme nedenlerinizi sıralayabilir misiniz?
Öncelikle, yazılım firmamız Micros ile entegre olması tercihimizi belirleyen önemli bir unsurdu. Ingenico’nun yazılım firmamız ile entegre şekilde çalışması, mağaza içerisinde operasyonel açıdan bizi hızlandırdı. Ayrıca, ‘’Take away’’ anlayışı ile çalışan bir firma olduğumuz için bazen kasa önünde uzun kuyruklar oluşabiliyor. Bu noktada misafirlerimize daha hızlı şekilde hizmet vermemiz gerekiyor.
Ingenico’nun geliştirdiği hizmetler, cihazlarının kalitesi ve performansı bu taleplerimizi eksiksiz karşılıyor.
Fiyatı ve herhangi bir sorun yaşadığımız anda hızlı geri dönüş olması tercihimizi etkileyen diğer faktörler oldu. Tüm mağazalarımızda, Ingenico İDE280 Masaüstü YazarkasaPOS modelini kullanmaktayız. Yeni açılacak mağazalarımızda da Ingenico iDE280 kullanmaya devam edeceğiz.
Ingenico ile işbirliğiniz mağazalarda katma değer sağladı mı?
iDE280’in temassız ödeme kolaylığı operasyonumuzu hızlandırdı. Tasarım olarak ergonomik ve sade. Kullanımı çok kolay. Önceden farklı POS cihazları kullanan mağaza personelimiz teknik açıdan gereksiz uğraşlarla meşgul olduğu için iş verimliliğimiz düşüyordu. Ingenico ile hızımız ve misafir memnuniyetimiz arttı.