Türkiye’nin ilk Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi Dentopia, İstan-bul’da Bahçelievler, Bahçeşehir, Acıbadem ve Ataşehir’de olmak üzere toplam 4 şubesi ile hizmet veriyor. Ağız ve diş sağlığı ile ilgili tüm branşlarda hizmet veren Dentopia’nın hastalarının yüzde 40’ı ise sağlık turizmi ile Türkiye’ye gelen yabancı müşterilerden oluşuyor. Tüm branşlarda sunulan hizmet kalitesinde iddialı olduklarını söyleyen İstanbul Dentopia Genel Müdür Yardımcısı Umut Can Tekeli, yeni nesil yazarkasaPOS tercihini neden Ingenico’dan yana kullandıklarını ve yeni hedeflerini anlattı.
IP: Dentopia hakkında bilgi alabilir miyiz?
11 yıllık geçmişi olan Türkiye’nin ilk ağız ve diş sağlığı merkezini 2013 yılında bünyemize kattık. 2013 yılından bu yana da Dentopia Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi adı altında hizmetlerimize devam ediyoruz. Değişen yönetimi, uzman hekim kadrosu ile hizmetlerine devam eden Dentopia, ağız ve diş sağlığını ilgilendiren tüm branşlarda hizmet veriyor. Gelişen teknolojiye ve çağa uyum sağlamayı hedefleyerek, yenilenen misyon ve vizyonumuzla tüm merkezlerimizde Pazar günü dahil olmak üzere Nöbetçi Diş Hekimi ve ekibi ile Diş Hastanesi pozisyonu olarak acil diş tedavi hizmetleri de veriyoruz.
Hizmet verdiğiniz temel branşlar neler? Özellikle uzmanlaştığınız bir branş var mı?
Dentopia, her branşta aynı titizlikte ve profesyonelce hizmet veriyor. Ağız Diş ve Çene Cerrahisi, Implantoloji, Protez, Dijital Gülümseme Tasarımı, Pedodonti (Çocuk Diş Tedavileri), Endodonti (Kanal Tedavisi vb.), Periodontoloji (Diş Eti Hastalıkları Tedavisi), Ortodonti, Lazer Uygulaması İle Diş Tedavileri, Estetik ve Restoratif Diş Tedavileri, Dental SPA, Ağız Kokusu Kliniği, Engelli Birey Diş Tedavileri, Dental Radyoloji (Röntgen, Tomografi vb.), genel anestezi ve sedasyon hizmet verdiğimiz branşlar olarak sıralanabilir. 4 şubemizde de tüm branşlarda hizmet verilmektedir.
Dentopia’yı bünyenize kattığınızda tek şube vardı. Şu anda kaç şubeye ulaştınız? Nerelerde varsınız?
Dentopia’yı bünyemize kattığımızda İstanbul Bahçelievler Şubesi vardı. 2014 yılında ikinci şubemizi Bahçeşehir’de açtık. 2017 yılına geldiğimizde ise bu kez İstanbul’un Anadolu Yakasında Acıbadem ve Ataşehir’de 2 şube hizmete açtık. Böylece İstanbul’un her iki yakasındaki hastalara hizmet vermeye başladık.
Yeni şubeler açacak mısınız? Şubeleşme ile birlikte hedeflerinizi anlatır mısınız?
Yeni şubeler konusunda bazı projelerimiz mevcut. Ancak bizim için lokasyon çok önemli. Doğru zamanda, uygun lokasyon bulduğumuzda yeni şubeler açmaya devam edeceğiz. Hedeflerimiz konusunda ise, 3500 m2 kullanım alanı, 21 Klinik, 2 Ameliyathane, 8 Yatak kapasitesi, ve modern mimarisi, ileri tıbbi donanımı ile hem ulusal hem de uluslararası alanda Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi olmayı hedefliyoruz.
Dentopia’nın mevcut şubeleri İstanbul’da. Diğer illerde yatırım yapmayı düşünüyor musunuz?
Şimdilik sadece İstanbul’dayız. İstanbul’da birkaç şube daha açtıktan sonra Anadolu’ya açılmayı planlıyoruz.
Sağlık turizmine yönelik hizmetleriniz var mı? Yabancı hastalar için ne tür kolaylıklar tanıyorsunuz?
Sağlık turizmi ile bize başvuran hastalarımıza özel olarak geliştirdiğimiz hizmetlerimiz var. Sitemizde yer alan “röntgen gönder” linki üzerinden röntgenini ve taleplerini ileten hastaların en fazla bir hafta sürecek şekilde tedavilerini planlıyor, onay sürecinin ardından randevu ve uçak biletini ayırıyoruz. Hasta, havaalanında karşılanıyor ve anlaşmalı olduğumuz otele yerleştiriliyor ve tedavi süreci başlatılıyor. Yabancı hastalar daha çok Avrupa özellikle de Almanya ve Arap ülkelerinden geliyor.
Yoğun rekabetin yaşandığı bir sektörde hizmet veriyorsunuz. Sektörünüzle ilgili değerlendirmelerinizi alabilir miyiz?
Ağız ve diş sağlığı son on yıl içinde dünyada ve Türkiye’de en dinamik ve gelişme gösteren sektörlerden biri haline geldi. Bu değişime, teknolojinin kullanımı, eğitim sisteminin yenilenmesi ile diş hekimleri ve sağlık kadrosunun geliştirilmesinin en önemli etken olduğunu düşünüyoruz. Pazarda sıkı bir rekabet olmasına karşın Dentopia olarak hastalarımıza sunduğumuz nitelikli sağlık hizmetlerimizle rakiplerimizden ayrıştığımızı düşünüyoruz. Hem hasta tedavisinde hem de iletişim ve tanıtımda gelişen teknolojiyi kullanıyoruz. Müşteri memnuniyetimiz çok yüksek. Her yaştan ve kesimden müşterilerimiz var.
Dentopia’nın Ingenico ile yolları nasıl kesişti? işbirliğiniz ne zaman ve nasıl başladı?
2015 yılının ortalarından bu yana şubelerimizde Ingenico kullanmaya başladık. Ödeme Kaydedici Cihazlarla (ÖKC) ilgili yasa süreciyle birlikte biz de araştırmalarımıza başladık. Ingenico ile ilgili olarak çok fazla referans aldık. Bankalar da ağırlıklı olarak Ingenico’yu öneriyordu.
Araştırmalarımız sonrasında, Ingenico’nun taleplerimize cevap verebilecek en doğru marka olduğuna karar verdik. İşbirliğimiz başladığında 2 şubemiz vardı. Yeni şubelerde de Ingenico ile devam ettik. Bundan sonra da Ingenico ile işbirliğimizi sürdüreceğiz. Daha önceki cihazlarımızı bankalar aracılığı ile alıyorduk. Ingenico’nun cihazlarını kendimiz satın aldık. Ana bir banka olmasını tercih etmedik.
Neden Ingenico’yu tercih ettiniz? Tercih kriterleriniz nelerdi?
Farklı markaları kullanan kimi işyerlerinin işlem yaparken donma, kesintiler yaşama ve hastaları bekletme gibi pek çok sorun yaşadığını öğrendik. Bu tür sıkıntıların özellikle de diş ağrısı şikayeti olan hastalarla yaşanması çok olumsuz bir durum. Araştırmalarımız sürecinde hep Ingenico’ya yönlendirildik. Çoğu banka ile anlaşmalarının olması ve bankoda birden fazla POS cihazı yerine tek bir cihaz ile hastalara hizmet verebilmek artı özellikleri oldu.
Ingenico’nun hangi model cihazını kullanıyorsunuz? Cihazın performansını nasıl buluyorsunuz?
Yeni Nesil Seyyar YazarkasaPOS iWE280 kullanıyoruz. iWE280 teknik özellikleri ile ideal bir cihaz. Bunun dışında bizim için cihazın görünümü de önemliydi. iWE280’in şık bir tasarımı var. Hastalarımızla iletişim halinde olduğumuz bankolarımızda bu şıklıkta bir cihazı kullanmayı tercih ederiz. Hızı ve performansı ile ilgili olarak da bugüne kadar hiçbir sıkıntı yaşamadık. İhtiyacımız olduğu anda servis hizmetinden kolaylıkla faydalanıyoruz. İşbirliğimizin bugüne kadar sürüyor olması sorun yaşamadığımızı gösteriyor. Sorun yaşasaydık yeni şubelerimizde Ingenico’yu tercih etmezdik.
Ingenico ile işbirliğiniz size nasıl bir katma değer sağladı?
Yeni nesil yazarkasaPOS olarak Ingenico’dan başka marka kullanmadık. Dentopia, hastalarına kaliteli hizmet verme hedefi ve iddiası olan bir kurum. İşbirliği yaptığımız şirketlerin de marka değeri olan, kaliteye özen gösteren kurumlar olmasına dikkat ediyoruz. İyi markalarla işbirliği yapmak marka algımızı olumlu yönde etkiliyor.