Schafer Perakende Satış Direktörü Reyhan Özdemir: “Ingenico YazarkasaPOS kullanmadan önce kasada kağıt-matbu işlerine 15 dakika harcanıyordu.Ingenico ile bu süre dört dakikaya kadar düştü. Artık personelimiz daha verimli. Müşterilerimize ayırdığımız zaman arttı.”
Porselen yemek takımlarından cam ürünlere, kesme tahtasından termosa, elektrikli ev aletlerinden çelik mutfak ürünlerine kadar bir evin mutfağında ihtiyaç duyulan tüm gereçleri ürün gamında bulunduran Schafer, 3 yıl önce perakendeciliğe adım atarak sektörün en sıkı rakiplerinden biri oldu. Büyüme stratejilerini sağlam adımlarla hayata geçirdiklerini söyleyen Schafer Perakende Satış Direktörü Reyhan Özdemir ile Schafer’ın büyüme stratejisini ve Ingenico işbirliğinin bu sürece ne tür katkı sağladığını konuştuk.
IP: Schafer’ın marka bilinirliği hızla yükseliyor. Öncelikle Schafer’ı biraz anlatır mısınız?
Bir Alman markası olan Schafer, 2003 yılında, çelik mutfak ürünleri ticareti yaparak sektörde faaliyet gösteren Aslan Ticaret’in sahibi Tuncay Aslan tarafından, 80 ülkeyi kapsayacak bir anlaşma ile satın alındı. Aslan Ticaret günümüzde 36 yılını geride bırakan ve ailenin ikinci kuşak temsilcisi Murat Aslan yönetiminde Schafer ile çok büyük başarılara imza atan bir şirket konumunda. Toptan ürün satışı ile başlayan hikâyemizi son 3 yıldır Schafer markasıyla perakende alanına taşıdık. Çok ciddi büyüme hedeflerimiz var. Sağlam adımlarla ilerliyoruz. Bu süreçte hem markamızı hem de şirketi geliştirerek büyüyoruz. Mevcut durumda toptancı ağımız 700’ü aşmış durumda. Son bir buçuk yılda mağaza sayımızı 30’a çıkardık.
IP: Perakendede diğer markalar karşısında yeni bir rakip sayılırsınız. Satışlarınız nasıl gidiyor?
Rakiplerimizin çoğunun perakende de 10 -15 yıllık geçmişi var. Perakende de çok yeni bir marka olmamıza rağmen tüketici bizi çok sevdi. Satışlarda rakiplerimizi yakaladık, mağaza giriş çıkışlarında başa baş rekabet ediyoruz. Bir dönem Schafer markası ile ilgili bir araştırma yaptırdık. Alman firması olarak bilindiğimizi ve Alman çeliğine güvenin yüksek olduğunu gördük. Bu araştırmayı da baz alarak büyümeye karar verdik. Bu kadar kısa sürede, böyle bir başarıyı elde etmenin önemli olduğunu düşünüyoruz.
IP: Büyüme planlarınıza göre 2017’de ve sonrasında Schafer, sektörde nerede olacak?
Mağazalarımız, Diyarbakır’dan Çanakkale’ye kadar Türkiye’nin farklı noktalarında yer alıyor. Bu yılın sonuna kadar mağaza sayımızı 40’a çıkarmayı hedefliyoruz. Özellikle AVM’lerden çok ciddi talepler alıyoruz. Gelen her talebi çok titizlikle değerlendiriyoruz. Bu nedenle bazı talepleri geri çevirmek zorunda kalıyoruz. Schafer markası olarak, önümüzdeki günlerde büyüyerek sektördeki konumumuzu sağlamlaştırmayı planlıyoruz.
IP: Schafer satın alınırken “80 ülkeyi kapsayan anlaşma yapıldı” diye belirtmiştiniz. Yurtdışı pazarlara yönelik planlarınızdan bahseder misiniz?
Yurtdışında 10 franchise mağazamız bulunuyor. Bosna, Arnavutluk, Kosova, Ukrayna, Azerbaycan, Kıbrıs, İran gibi ülkelerde varız. Bulunduğumuz yerlerde markamız çok seviliyor. Bu pazarlarda da önemli talepler alıyoruz. 2017 sonunda yurtdışı pazarlarda 20 mağaza daha açmayı planlıyoruz. Örneğin, Avustralya Melbourne’da ilk defa
mağaza açacağız.
IP: Üretim noktalarınız hakkında bilgi alabilir miyiz? Mağazalarınızda ithal ürünler de var.
Şirketimiz, Almanya, Hollanda ve Polonya gibi ülkelerden çelik ev eşyaları ithal ederek işe başladı. Artan ilgi nedeniyle ürün gamına porselen ev eşyaları eklendi. İthal ürünlerimizin yanı sıra kendi üretimimiz olan ürünler de mevcut. Bu ürünlerin toplam ürün gamı içindeki payı yüzde 15’e ulaştı. Üretimler Alman çeliği ile ve Alman mühendislerin denetiminde yapılıyor.
IP: Mağazalarınızda kaç çeşit ürün var? Müşterileriniz en çok hangi ürünleri talep ediyor?
Mağazalarımızda ortalama 4 bin çeşit ürün bulunuyor. Müşterilerimiz mağazaya girdiği zaman, mutfakta ihtiyaç duyduğu tüm ihtiyaçlarını tek noktadan karşılasın istiyoruz. Bu nedenle çelik tencere ve porselen takımlarının yanı sıra, cam ürünlerinden aksesuara, kesme tahtasından bardak termosa ve hatta elektrikli ev aletlerine kadar her türlü ürünü mağazalarımızda bulunduruyoruz. 25 ile 75 yaş arası herkes bizim müşteri skalamızda yer alıyor. Satın almada artık sosyoekonomik durumun değil yaşam biçimlerinin belirleyici olduğunu görüyoruz. Örneğin Diyarbakır’da halen Çeyiz Kampanyası olarak tanımladığımız setlerimize büyük ilgi var iken Batıdaki kentlerde sadece termos almaya gelen müşterilerimiz oluyor.
IP: Ingenico ve Schafer nasıl bir araya geldi ve neden Ingenico ile çalışmaya karar verdiniz?
Çok ciddi büyüme planları olan ve rekabetin çok yoğun olduğu bir sektörde faaliyet gösteren bir markayız. 4 bin çeşidi aşan ürünümüz var. Biz, insanlara hayallerini satıyoruz. Satışta veya sonrasında rakiplerimizden farklılaşmak veya öne çıkmak zorundayız. Gelir İdaresi Başkanlığı’nın Ödeme Kaydedici Cihazların (ÖKC) kullanımını zorunlu kılan tebliği yayımlamasının ardından sıkı bir araştırma sürecine girdik. Günlerce, masa başında uzun mesailer yaptık. Müşteri memnuniyeti, işlem hacmi, teknolojisi her konuyu dikkatlice değerlendirdik. Çünkü, şirket olarak teknolojiyi önemsiyor ve daha fazla kullanmak gerektiğine inanıyoruz. Biliyoruz ki, iş hayatında kalıcı olan sistemlerdir. Ingenico, diğer 4-5 rakip markaya göre bu konularda çok daha tatmin edici cevaplar verdi. Tercihimizi belirleyen bir diğer etken de Ingenico’nun global bir marka olmasıydı. Sonuç olarak, Ingenico ile çalışmaya karar verdik. Öncelikle Mall of İstanbul AVM’deki mağazamızda pilot bir çalışma yaptık. Pilot uygulama ile kendimizi ve Ingenico’yu test etmiş olduk ve çok memnun kaldık. Ingenico ekibi, profesyonel bir çalışma yaptı. Mesai saatleri dışında bile muhatap bulabildiğimizi gördük. Entegrasyonumuz bir buçuk gün gibi çok kısa bir sürede tamamlandı.
IP: Ingenico’nun hangi model cihazını kullanıyorsunuz? Özellikleri nasıl?
Mevcut 30 mağazamızdaki kasalarda Ingenico Masaüstü iDE280’i kullanıyoruz. Olası aksiliklere karşı müşterilerimizi üzmemek için Seyyar iWE280 de bulunduruyoruz. iWE280’i AVM içindeki mağaza dışı etkinliklerde de kullanıyoruz. Her iki cihazdan da memnunuz. Kasalarımız çok büyük değil. 5-6 POS’un olması kirlilik oluşturuyordu. Ingenico tüm bankalarla entegre olduğu için tek POS ile bu sorun çözülmüş oldu. Cihazın boyutunun küçük, tasarımının şık olması olumlu özellikleri. Hızından çok memnunuz. Akıllı bir cihaz olduğu için 900 TL’ye kadar fiş kesebiliyoruz. Cihazın PC’ye entegre olması, personelin hata oranını sıfırlıyor. Çünkü, barkod okutulduğunda fiyat bilgisi doğrudan ekrana yansıyor ve personel tarafından rakam girilmeden işlem tamamlanıyor. Yoğun mesailerde çalışan, genç bir personelimiz var. Hatalar kaçınılmaz oluyor. Ingenico YazarkasaPOS’lar sayesinde hata oranımız yok denecek kadar azaldı. Cihazların donma sorunu yok. Örneğin, Doğu illerinde yoğun elektrik kesintileri yaşanıyor. Bu soruna çözüm olarak pil üretilmiş. Ingenico’nun, sorunlar karşısında her zaman bir B Planının olması çok önemli.