YazarkasaPOS ürünleri satış öncesi ve sonrası bilinmesi gerekenler

1-Yeni Nesil YazarkasaPOS “ÖKC” cihazları, mülkiyeti işyerine ait ödeme ve vergi kaydedici cihaz olarak, kullanım çerçevesi yasalarla belirlenmiş cihazlardır. Bu cihazların kullanımları hakkında güncel bilgiler Gelir İdaresi Başkanlığı (www.gib.gov.tr) web sitesinde yayınlanmaktadır.

2- YazarkasaPOS’lar minimum servis gerektirecek şekilde ve tamamen parametrik olarak tasarlanmıştır. Ruhsata işlenmesine gerek olmayan işlemleri, cihaz üzerinden, servis çağırmadan yapabilirsiniz. İşyerinin yapabileceği işlemler kullanım kılavuzunda detaylı olarak anlatılmıştır. Servis çağırmadan önce kılavuzun dikkatlice okunması yararlı olacaktır ve gerekli olmayan durumlarda servis çağrılmasının önüne geçilerek servis ücretinden tasarruf sağlanabilir.

3- Yasalarla belirlenen ve tanımı yapılan YazarkasaPOS temin şartları banka uygulamasını kapsamamaktadır. Malileşen yazarkasanızı, banka uygulaması yoksa sadece nakit işlemler için kullanabilirsiniz.

4- EFTPOS özellikli Yeni Nesil Yazarkasaların, harici bir EFTPOS ile kullanılması kanunen yasaktır.

5- YazarkasaPOS’lar ile EFTPOS’ların birbirinden farklı çalışma prensipleri vardır. YazarkasaPOS’lar üzerinde Ortak POS yapılabilecek banka listesi www.ikasa.com.tr adresinde yer almaktadır. Listede yer almayan bankaların uygulamaları Ingenico marka YazarkasaPOS’a yüklenemez. Worldline banka sayısını artırmak için çalışmalarına devam etmektedir. Ancak çalışmayı düşündüğünüz bankaların listede yer alıp almadığını (yazarkasa satın almadan önce) web sitemizden kontrol edebilirsiniz.

6- YazarkasaPOS’lara banka uygulaması yüklenmesi talebinizi satışı yapan kanala değil, ilgili bankaya iletmeniz gerekmektedir. Banka uygulama yüklemesi için - ticari sözleşmeler gereği - ilgili bankanın tarafımıza yazılı olarak talep göndermesi gerekiyor. Talep ile birlikte işyerine ait banka parametreleri de gönderilmelidir. Bu parametreler banka tarafından hazırlanır ve bir süre alır. Bankadan gerekli bilgiler gelene kadar yükleme yapılmaz.

7- YazarkasaPOS’lar, satışı takiben – tüm evraklarının tam olması şartı ile – işyerinin bulunduğu bölgeye göre 24 saat ile 72 saat içerisinde kurulur. Saha operasyon görevlisi işyerini arayarak randevu alır. Kurulumlar randevu ile yapılır.

8- YazarkasaPOS’a yüklenen her bir banka uygulaması, ilgili bankanın işyerine uygulayacağı ticari şartlar gereği aylık bir ücrete tabi olabilir. İşyeri ile banka arasındaki ticari şartlarda Worldline taraf değildir.

9- YazarkasaPOS’lara yüklenen banka uygulamalarının parametrik yapısı banka kontrolündedir. Worldline bu parametrelere erişim yetkisine sahip değildir. İşyeri uygulama içinde yer alan bir özelliği açma/kapama talebi için ilgili banka ile temasa geçmelidir.

10- 465 no’lu tebliğe göre yeni nesil yazarkasalara ait aktivasyon ve kurulum bilgileri Gelir İdaresi Başkanlığı’na ilgili yazarkasa firması tarafından iletilecektir. Yazarkasanın kurulumundan sonra kullanımına 1 nolu fiş ve 1 nolu Z raporunun ruhsat ile birlikte saklanması sağlanarak başlanabilir. 465 numaralı tebliğin 13. Maddesinde belirtildiği üzere işyerinin ÖKC levhası alma zorunluluğu kaldırılmıştır.

11- Cihaz faturası garanti belgesi yerine geçmektedir ve fatura bilgileri sistemimizde saklanmaktadır. Garanti süresi cihazın malileşme tarihinden itibaren 2 yıldır.

13- Onarım ve devir gibi işlemlerde cihaz ruhsatnamesinin mutlaka bulunması gerekmektedir. Aksi takdirde işlem yapılamaz.

14- Cihaz bakım onarım bedeli, hizmet, aksesuar ve yedek parça ödemelerinizi aşağıdaki yöntemlerle yapabilirsiniz.

Online Ödeme: Cihaz bakım-onarım ödemelerinizi hızlı ve kolayca ikasa.com.tr adresinde yer alan "Online İşlemler" menüsünden yapabilirsiniz. Bu menüdeki "Sanal Market"ten cihazınız için gerekli aksesuar ve yedek parçaları da kredi kartınızla güvenli bir şekilde satın alabilirsiniz. 

Çağrı Merkezi Üzerinden Ödeme: Çağrı merkezimizin SMS yoluyla size göndereceği link ile kredi kartınızla güvenli ödeme yapabilirsiniz.

EFT/Havale Yoluyla Ödeme: Hızlı, kolay sorunsuz ödeme yapabilmek için diğer ödeme yöntemlerini kullanmanızı tavsiye ederiz. İstisnai durumlarda, alternatif olarak yardımcı olabileceğimiz EFT/Havale ile ödeme yöntemi detayları aşağıda yer almaktadır. Bu ödeme yönteminden kaynaklı gecikmelerden Worldline sorumlu değildir. 

Hesap numaralarımız aşağıda yer almaktadır. Dekontun açıklama kısmına mutlaka cihazınıza ait sicil numarasını belirtmeniz gerekmektedir. Aksi takdirde talebinize geri dönüşümüz gecikebilir. 

Hesap numaramız :
HESAP ADI WORLDLINE ÖDEME SİSTEM ÇÖZÜMLERİ ANONİM ŞİRKETİ
BANKA ADI GARANTİ BANKASI
ŞUBE ADI MECİDİYEKÖY TİCARİ
ŞUBE KODU 119
HESAP NUMARASI 6295523
IBAN NUMARASI TR97 0006 2000 1190 0006 2955 23

15- İşyeri, gerekmesi durumunda yazarkasası ile ile ilgili servis kaydı açtırmak için sadece Worldline çağrı merkezini (0 850 250 40 30) aranmalıdır veya ikasa.com.tr adresinde bulunan Müşteri İletişim Formu doldurulmalıdır.  Aksi takdirde talep bize ulaşmayabilir.

Çerez(cookie) Politikası

Çerezler (cookie); bir web sitesini kullanırken deneyiminizi zenginleştirmek için önemli bir yere sahiptir.

Sitenin işlevselliğini artıracak istatistiki bilgi toplamak ve ilgilendiğiniz konulara özel bir içerik sunmak amacıyla çerezleri kullanıyoruz.

Tercihleri Ayarlayın Kabul Ediyorum