Ürünler ve çözümler hakkında merak edilenlere burada ulaşabilirsiniz. Filtre aracılığıyla genel sorular ve ürün bazlı sorulara kolayca ulaşabilirsiniz.

Marka
Kategori
  • Mali Sertifika (Sam kart) nedir? Geçerlilik süresi ne kadardır?

    426 Sıra No.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği ile satışı yapılan malları aynen veya işlendikten sonra satışını yapanlar dışındaki kimselere satan veya aynı kimselere hizmet veren birinci ve ikinci sınıf tüccarlara (perakende teslimde bulunan veya hizmet ifa eden) Vergi Usul Kanununa göre fatura vermek zorunda olmadıkları mal satışları veya hizmet ifalarının belgelendirilmesinde (3100 sayılı Kanuna göre kullanmak zorunda oldukları ödeme kaydedici cihazların yerine) "Yeni Nesil Ödeme Kaydedici Cihazları" (YN ÖKC) kullanma mecburiyeti getirilmiştir. Bu tebliğ uyarınca GİB tarafından yayınlanan *teknik klavuzun 6ncı bölümünde Mali Sertifika başlığı altında sertifikanın kullanım amacı, işlevi ve nereden temin edildiği detayları ile beraber açıklanmıştır. https://ynokc.gib.gov.tr/UploadedFiles/Files/YN_OKC_TEKNIK_KILAVUZU_08092023.pdf Söz konusu sertifikanın kullanım süresi dolduğunda cihazınız, ilgili otoritelerin belirlediği akış gereği kullanıma kapatılacaktır. Gelir İdaresi tarafından belirlenen mali sertifika süresi 10 yıldır. Kullanıma devam edebilmek için mali sertifikanın yer aldığı yeni SAM’in Tübitak Kamu SM tarafından üretimesi gerekmektedir. Sertifika yenileme süresi, Kamu SM’ye bağlı olarak ortalama 1 ay sürmektedir.
  • Yazarkasamın Mali Hafıza(Sam Kart) yenilemesini nasıl yapabilirim?

    Kullanmakta olduğunuz yazarkasanızın Gelir İdaresi tarafından belirlenen mali sertifika süresi 10 yıldır. Bu sertifika, mali işlemlerin devamı için gereklidir. Süresi dolduğunda cihazınız otomatik olarak kullanıma kapanacaktır. Kullanıma devam edilebilmesi için 2 alternatifiniz bulunmaktadır: 1. Yeni bir mali sertifika (Sam kart) siparişi verebilirsiniz. 2. Yeni bir cihaz satın almayı değerlendirebilirsiniz. Çünkü yeni üretilecek sertifika, cihazın olağan yaşam döngüsü içinde cihaza ek garanti ya da bakım-onarım taahhüdü sağlamayacaktır. Yeni bir cihaz almak isterseniz sizi satış kanalımıza da yönlendirebiliriz. Mali sertifika süresi dolan ve kapanan cihazların sorumluluğu tamamen mükellefe aittir. Worldline, kullanıma kapanan cihazlar ile ilgili herhangi bir sorumluluk taşımamaktadır. Yeni bir mali sertifika (Sam kart) siparişi vermek için: Sertifika yenileme süresi, Tübitak Kamu SM’ye bağlı olarak ortalama 1 ay sürmektedir. Fiyat bilgisine “Nereden Satın Alırım?” menüsü altında yer alan “Fiyat Listesi”nden veya Online İşlemler’den ulaşabilirsiniz. Kargo ücreti tarafınıza aittir. Detaylı bilgi için mali müşaviriniz ile görüşerek, 0850 250 40 30 numaralı çağrı merkezimizi arayarak işlem yapabilirsiniz. Sipariş verirken adresinizin doğruluğunu kontrol etmenizi önemle rica ederiz.
    Yeni bir cihaz satın almak için: https://ikasa.com.tr/Blog/PostDetail/84 linki ziyaret ederek bilgi alabilirsiniz veya çağrı merkezimizi arayabilirsiniz.
  • YazarkasaPOS devir işlemi nasıl yapılır? Gerekli belgeler nelerdir?

    Devir talebi, sadece yazarkasanın üzerinde kayıtlı olduğu mükellef tarafından çağrı merkezimize iletilebilir. Yazar kasayı devir alacak mükellefin GİB tarafında aktif/ faal olması gereklidir. GİB nezdinde faal olmayan mükelleflere yazarkasa devir işlemi yapılamamaktadır. Devir işlemi öncesince, mali müşaviriniz ile görüşerek satış faturası mı, yoksa gider pusulası mı düzenlenmesi gerektiği konusunu netleştirmenizi öneriyoruz. İlgili belge, devir işlemi sırasında kullanılmak üzere iş yerinizde olmalıdır. Ayrıca cihazın ruhsatnamesinin de işlem sırasında hazır bulundurulması gerekmektedir. Devir işlemi sırasında, yazar kasayı devredecek ve devir alacak kişiler işlem tamamlanana kadar onay prosedürlerini gerçekleştirebilmek için birlikte bulunmalıdır. Devir işlemi sonrasında cihaz üzerindeki uygulamaların silinmesi için ilgili kurumların bilgilendirilmesi cihazı devreden mükellefin sorumluluğundadır. Güncel işlem ücretini ikasa web sitemizin fiyat listesi bölümünden veya çağrı merkezimizden öğrenebilirsiniz. Ödemenizi web sitemizdeki “Online işlemler” bölümümüzden yapabilirsiniz. Çağrı merkezi ile olan görüşmelerinizde iletişim bilgilerinizi kontrol etmenizi rica ederiz. Güncel iletişim bilgilerinizin olması gerekli durumlarda size ulaşmamızı sağlayabilmek için önemli rol oynamaktadır. ÖNEMLİ NOT: Devir işlem ücretinin yazarkasanın üzerinde kayıtlı olduğu mükellef tarafından ödenmesi işlemlerin takibini kolaylaştırmaktadır. İşlem sürecinizde herhangi bir gecikme olmaması için işlem ücretinin yazarkasanın üzerinde kayıtlı olduğu mükellef tarafından yapılmasını öneriyoruz.
  • YazarkasaPOS kullanıma açma / kapama işlemi nasıl yapılır?

    Açma; Yazar kasalarını kullanıma açmak isteyen mükelleflerin öncelikle GİB nezdinde faal görülmeleri gerekir. Başvuru öncesi, mali müşaviriniz ile görüşerek GİB üzerinde aktifliğinizi teyit etmenizi öneriyoruz. Açma talebi, sadece yazarkasanın üzerinde kayıtlı olduğu mükellef tarafından çağrı merkezimize iletilebilir. • Kullanıma kapalı olan yazar kasanın yeniden kullanıma açtırılması sırasında, yazar kasanın kullanıldığı adres değişmişse yeni adresin çağrı merkezimize iletilmesi gereklidir. Cihazın ruhsatnamesinin işlem sırasında hazır bulundurulması gerekmektedir. Çağrı merkezimizi arayarak kullanıma açma talebinizi iletebilirsiniz. İşlemin yapılması için iş yerinize saha ekiplerimiz yönlendirilecektir. Güncel işlem ücretini ikasa web sitemizin fiyat listesi bölümünden veya çağrı merkezimizden öğrenebilirsiniz. Ödemenizi web sitemizdeki “Online işlemler” bölümümüzden yapabilirsiniz. Çağrı merkezi ile olan görüşmelerinizde iletişim bilgilerinizi kontrol etmenizi rica ederiz. Güncel iletişim bilgilerinizin olması gerekli durumlarda size ulaşmamızı sağlayabilmek için önemli rol oynamaktadır. Kapama; Mali müşaviriniz ile görüşerek yazarkasanızın kullanıma kapama işleminin yapılması konusunda görüş almanızı öneriyoruz. Ardından çağrı merkezimizi arayarak işlem talebinizi iletmenizi rica ederiz. Kapama talebi, sadece yazarkasanın üzerinde kayıtlı olduğu mükellef tarafından çağrı merkezimize iletilebilir. Cihazın ruhsatnamesinin işlem sırasında hazır bulundurulması gerekmektedir. Güncel işlem ücretini ikasa web sitemizin fiyat listesi bölümünden veya çağrı merkezimizden öğrenebilirsiniz. Çağrı merkezi ile olan görüşmelerinizde iletişim bilgilerinizi kontrol etmenizi rica ederiz. Güncel iletişim bilgilerinizin olması gerekli durumlarda size ulaşmamızı sağlayabilmek için önemli rol oynamaktadır.
  • Yazarkasa hurdaya ayırma işlemi nasıl yapılır?

    Yazarkasanızın kullanılamaz duruma gelmesiyle GİB kayıtlarından silinmesi için cihazın hurdaya ayrılması işlemi uygulanmaktadır. Hurdaya ayrılan cihazlar bir daha kullanılamazlar. İşlem için lütfen çağrı merkezimiz ile iletişim kurunuz. Hurdaya ayırma talebi, sadece yazarkasanın üzerinde kayıtlı olduğu mükellef tarafından çağrı merkezimize iletilebilir. Cihazın ruhsatnamesinin işlem sırasında hazır bulundurulması gerekmektedir. Güncel işlem ücretini ikasa web sitemizin fiyat listesi bölümünden veya çağrı merkezimizden öğrenebilirsiniz. Ödemenizi web sitemizdeki “Online işlemler” bölümümüzden yapabilirsiniz. Çağrı merkezi ile olan görüşmelerinizde iletişim bilgilerinizi kontrol etmenizi rica ederiz. Güncel iletişim bilgilerinizin olması gerekli durumlarda size ulaşmamızı sağlayabilmek için önemli rol oynamaktadır.
  • YazarkasaPOS adres değişikliği nasıl yapılır?

    Adres değişikliği talebini bağlı bulunduğu vergi dairesi tarafına bildirilmesi (GİB WEB SİTESİNDE ADRESİNİZİN GÜNCELLEMESİ) konusunda detaylı bilgiyi mali müşavirinizden almanızı öneriyoruz. Ardından işlem için lütfen çağrı merkezimiz ile iletişim kurunuz. Adres değişikliği talebi, sadece yazarkasanın üzerinde kayıtlı olduğu mükellef tarafından çağrı merkezimize iletilebilir. Cihazın ruhsatnamesinin işlem sırasında hazır bulundurulması gerekmektedir. Güncel işlem ücretini ikasa web sitemizin fiyat listesi bölümünden veya çağrı merkezimizden öğrenebilirsiniz. Ödemenizi web sitemizdeki “Online işlemler” bölümümüzden yapabilirsiniz. Çağrı merkezi ile olan görüşmelerinizde iletişim bilgilerinizi kontrol etmenizi rica ederiz. Güncel iletişim bilgilerinizin olması gerekli durumlarda size ulaşmamızı sağlayabilmek için önemli rol oynamaktadır.
  • Tabela ünvanı veya resmi ünvan değişikliği nasıl yapılır?

    • Yazar kasanızın tanımlı olduğu ünvanın hangi ünvan olduğundan emin olarak talebinizi iletmenizi rica ederiz.
    • Cihazın ruhsatnamesinin işlem sırasında hazır bulundurulması gerekmektedir. Talebiniz, sadece yazarkasanın üzerinde kayıtlı olduğu mükellef tarafından çağrı merkezimize iletilebilir.
    • Tabela ünvanının değişmesi durumunda; web sitemizde yer alan ‘’ Kılavuz ve Broşürler’’ bölümden "Fiş başlığını gerekli durumlarda nasıl ve nereden değiştirebilirim?’’ başlığından öğrenebilirsiniz.
    • Resmi unvan, Nevi Değişikliği işlemleri için; çağrı merkezimizden detaylı bilgi alabilirsiniz.
    • Güncel işlem ücretini ikasa web sitemizin fiyat listesi bölümünden veya çağrı merkezimizden öğrenebilirsiniz. Ödemenizi web sitemizdeki “Online işlemler” bölümümüzden yapabilirsiniz.
    • Çağrı merkezi ile olan görüşmelerinizde iletişim bilgilerinizi kontrol etmenizi rica ederiz. Güncel iletişim bilgilerinizin olması gerekli durumlarda size ulaşmamızı sağlayabilmek için önemli rol oynamaktadır.
  • YazarkasaPOS cihazınız kaybolması veya çalınması durumunda neler yapılmalıdır?

    • Karakola veya savcılığa cihaz sicil numarası ile yazarkasanın kayıp/ çalıntı olduğu bildirilmelidir.
    • Gazeteye yazarkasa kayıp/ çalıntı ilanı verilmesini öneriyoruz, bu konuda mali müşavirinizden görüş almanızı rica ederiz.
    • Ardından çağrı merkezimiz aranarak kayıp bildirimi yapılmalıdır. Çağrı merkezimiz tarafından adresinize işlemlerin yapılabilmesi için saha ekibi yönlendirilecektir.
    • Talebiniz, sadece yazarkasanın üzerinde kayıtlı olduğu mükellef tarafından çağrı merkezimize iletilebilir.
    • Adresinize yönlendirilecek saha teknisyenimize karakoldan aldığınız kayıp/ çalıntı tutanağı ile birlikte, kayıp cihazın ruhsatı ve en son alınan Z raporu işlem fişinin bir kopyası verilmelidir.
    • Teknisyenimiz ruhsata kayıp bildirimini işleyecektir.
    • Tarafımızdan cihazın kayıp / çalıntı olarak GİB’ e iletilmesinden sonra cihaz tekrar kullanılamamaktadır.
    • Ruhsatın da kayıp olması durumunda, ruhsatın kayıp olduğuna dair gazete ilanı da saha ekibimize teslim edilmelidir.
    • Güncel işlem ücretini ikasa web sitemizin fiyat listesi bölümünden veya çağrı merkezimizden öğrenebilirsiniz. Ödemenizi web sitemizdeki “Online işlemler” bölümümüzden yapabilirsiniz. • Çağrı merkezi ile olan görüşmelerinizde iletişim bilgilerinizi kontrol etmenizi rica ederiz. Güncel iletişim bilgilerinizin olması gerekli durumlarda size ulaşmamızı sağlayabilmek için önemli rol oynamaktadır.
  • YazarkasaPOS kullanımı ile ilgili detaylı bilgiye nereden ulaşabilirim?

    0850 250 40 30 numaralı çağrı merkezimizi arayarak detaylı bilgi alabilir veya web sitemizde ana menüde yer alan broşürler sekmesinden Kullanım Kılavuzları ve Broşürlere ulaşabilirsiniz.
  • Kart sahibinin bilgisi dışında temassız ödeme alınarak sahtekarlık yapılabilir mi?

    Hayır. Bu teknik olarak mümkün olmakla birlikte, pratikte her işlem kayıt altına alındığı için mümkün değildir. Sahtekarlığın oluşması için suçun kayıt dışı olması önemlidir. Piyasalarda örnek videolarla gösterilen durumların tamamı, bir POS veya YazarkasaPOS cihazı kullanılarak gösterilmektedir. YazarkasaPOS’un ödeme alması için öncelikle bir KDV fişi üretilmiş, ödeme ise bir banka uygulaması ile alınmıştır. Bu durumun kart sahibi bilgisi dışında olduğu düşünülse dahi, işlemi yapan mükellef kayıt altında olacağından suçun ilk ihbar edildiği anda banka tarafından müdahale edilir. POS ve YazarkasaPOS’lardan yapılan tüm işlemler kayıtlıdır. Kart sahibinin şüpheli her işlemi bankasına bildirmesi konunun tespit edilmesi için yeterlidir. Banka söz konusu işlemi inceler ve yapılmayan tüm işlemler banka güvencesi altındadır.
  • Temassız ödemede maksimum tutar nedir?

    Şifresiz temassız ödeme üst limiti 1500 TL’dir. 1500 TL üzeri temassız ödemelerde şifre girişi gerekir. Bankalar ayrıca arka arkaya temassız ödeme alınabilecek işlem adedi ve günlük toplam limitleri de kontrol eder. Limit aşım durumunda, tutar ne olursa olsun şifre talep edilir.
  • YazarkasaPOS’um neden sahada onarılmıyor?

    Sahada onarıma uygun olmayan üst seviye arızalarda; YazarkasaPOS cihazlarının EFTPOS özelliğine sahip olmaları sebebiyle, uluslararası kart kuruluşlarının belirlediği güvenlik standartları (PCI) gereği, sahada onarılamamaktadır. Her cihaza özel güvenlik şifreleri, sahtekarlık olaylarına karşı koruma amacıyla özel olarak tasarlanmış ve onay almış güvenli odalarda yüklenmekte, özel odalarda aktivasyonu yapılmakta ve cihazlar fiziksel olarak da mühürlenmektedir. Bu sebepten, cihazın çalışmasını engelleyen donanım arızalarının mutlaka merkezimizde müdahale ile giderilmesi gerekmektedir.
  • Yazarkasam var. Tarafınızdan satılan çekmecelerden başka model/marka çekmece kullanabilir miyim?

    Kullanacağınız başka marka/model para çekmecesinin Worldline tarafından test edildiğinden emin olunuz. Daha önce izin yazısını vergi dairesinden alıyorduk. Geçerli tebliğ ile süreç nasıl işleyecek? ÖKC levhamı bana yazarkasa firması mı gönderecek? 465 no’lu tebliğe göre yeni nesil yazarkasanıza ait aktivasyon ve kurulum bilgileri Gelir İdaresi Başkanlığı’na ilgili yazarkasa firması tarafından iletilecektir. Yazarkasanızın kurulumdan sonra 1 nolu fiş ve 1 nolu Z raporunu ruhsatınız ile birlikte saklayarak kullanmaya başlayabileceğiniz yönünde mali müşavirinizin de onayını / görüşünü almanızı öneriyoruz. 465 numaralı tebliğin 13. Maddesin de belirtildiği üzere işyerinin ÖKC levhası alma zorunluluğu kaldırılmıştır. Dilerseniz GİB sitesinden bu bilgiye ulaşabilirsiniz. İlgili madde şu şekildedir: MADDE 13 – Bu Tebliğ ile elektronik ortama alınan; 3100 sayılı Kanuna tabi mükelleflerin daha önce vergi dairesine gitmek suretiyle gerçekleştirdikleri, ÖKC kullanmakla yükümlü olduklarına dair izin yazısı alma, alınan cihazı vergi dairesine kayıt ettirme, ÖKC levhası alma, kullanılan cihazın bir başkasına devri veya hurdaya ayrılması gibi nedenlerle kaydını sildirme, ÖKC satışı yapan kişi veya kuruluşların satış bilgilerini alıcının (müşterinin) kayıtlı olduğu vergi dairesine ve ilgili üretici veya ithalatçı kuruluşa gönderme, imalatçı, ithalatçı ve satıcı firmaların satılan cihazları Bakanlığımıza bildirme işlemleri ile 3100 sayılı Katma Değer Vergisi Mükelleflerinin Ödeme Kaydedici Cihazları Kullanmaları Mecburiyeti Hakkında Kanun ve 213 sayılı Vergi Usul Kanunu uyarınca çıkarılan Genel Tebliğler ile diğer ikincil mevzuatın bu Genel Tebliğde yer alan düzenlemelere aykırı olan hükümleri uygulamadan kaldırılmıştır.
  • “Özelleştirilebilir Kısım Adları” ne demek?

    Yazarkasalarınızın menüsünden dokunmatik ekranda görünen KISIM bölümlerine kullanım alanınıza göre isimler verebilirsiniz. Örneğin KISIM1 olarak dokunmatik ekranda görünen bölümün adını programlama menüsünden EKMEK olarak değiştirebilirsiniz. Böylece KISIM 1, bastığınız fişte de dokunmatik ekranda da Ekmek olarak görünecektir. Yazarkasamda ADET olan satış birimini GR.(Gram) olarak değiştirmek istiyorum. Ne yapmalıyım? F tuşuna basın. Menüden YazarkasaPOS ayarlarını seçin. “Şifre Giriniz” ekranında şifreyi “0000” (4 adet sıfır) olarak girerek giriş tuşuna basın. “Programlama” menüsünden “Departman Girişi” menüsüne girin. Ekranın altında 2. Sırada yer alan mavi tuşlardan gr. yi seçerek giriş tuşuna basın. Aynı şekilde diğer Kısımları da gr. olarak değiştirmek istiyorsanız, dokunmatik ekranın üstünde görünen sağ mavi tuşla ilerleterek “Kısım 2”, “Kısım 3”.......gibi diğer kısımları da bu şekilde değiştirin.
  • Cihaz bakım ve aksesuar bedelini hangi hesaba yatırmalıyım?

    Cihaz bakım onarım bedeli, hizmet, aksesuar ve yedek parça ödemelerinizi aşağıdaki yöntemlerle yapabilirsiniz.
    • Online Ödeme: Cihaz bakım-onarım ödemelerinizi hızlı ve kolayca ikasa.com.tr adresinde yer alan "Online İşlemler" menüsünden yapabilirsiniz. Bu menüdeki "Sanal Market"ten cihazınız için gerekli aksesuar ve yedek parçaları da kredi kartınızla güvenli bir şekilde satın alabilirsiniz.
    • Çağrı Merkezi Üzerinden Ödeme: Çağrı merkezimizin SMS yoluyla size göndereceği link ile kredi kartınızla güvenli ödeme yapabilirsiniz.
    • EFT/Havale Yoluyla Ödeme: Hızlı, kolay sorunsuz ödeme yapabilmek için diğer ödeme yöntemlerini kullanmanızı tavsiye ederiz. İstisnai durumlarda, alternatif olarak yardımcı olabileceğimiz EFT/Havale ile ödeme yöntemi detayları aşağıda yer almaktadır. Bu ödeme yönteminden kaynaklı gecikmelerden Worldline sorumlu değildir.
    Hesap numaralarımız aşağıda yer almaktadır. Dekontun açıklama kısmına mutlaka cihazınıza ait sicil numarasını belirtmeniz gerekmektedir. Aksi takdirde talebinize geri dönüşümüz gecikebilir.
    Hesap numaramız:
    HESAP ADI WORLDLİNE POS TEKNOLOJİ ÇÖZÜM VE SERVİSLERİ ANONİM ŞİRKETİ
    BANKA ADI GARANTİ BANKASI
    ŞUBE ADI MECİDİYEKÖY TİCARİ
    ŞUBE KODU 119
    HESAP NUMARASI 6295523
    IBAN NUMARASI TR97 0006 2000 1190 0006 2955 23
  • Seyyar yazarkasa POS seçerken nelere dikkat etmeliyim?

    Seyyar bir cihazın adından da anlaşılabileceği üzere taşıma kolaylığı sağlaması gerekir. Bu nedenle küçük ve hafif bir cihaz servis personelinin, dolayısıyla işletmenizin verimliliğini olumlu etkiler. Sahada yoğun olarak kullanılacağı için seçeceğiniz cihazın düşme ve darbelere dayanıklı, ısı farkından etkilenmeyen, pil ömrünün uzun olmasına dikkat etmeniz uzun vadede kazanç sağlar.
  • Yeni nesil YazarkasaPOS cihazında birden fazla banka uygulaması kullanabilecek miyim?

    PAX A910SF Yeni Nesil Android YazarkasaPOS ile banka uygulamalarını ihtiyacınıza yönelik kullanabilirsiniz. BKM TechPOS altyapısıyla tüm banka uygulamalarını tek cihazda kullanabileceğiniz gibi; Ortak POS alt yapısıyla taksit, ödül, puan, kampanya vb. özelliklere sahip olmak istediğiniz banka uygulamalarını da ayrıca Native olarak anlaşma yaparak terminalinize indirebilirsiniz.
  • Hiç dokunmatik ekranlı bir Android YazarkasaPOS kullanmadım. Kullanımda sıkıntı yaşar mıyım?

    Hayır. Tam tersine multi-touch dokunmatik ekranlı Android A910SF ile kullanım kolaylığı yaşarsınız. Kolay anlaşılır menüleri ve kullanıcı dostu arayüzü sayesinde işlemlerinizi hızla gerçekleştirebilir, işinize özel çözümleri kullanabilirsiniz. Android A910SF’nin geniş ve dayanıklı ekranında uzun zaman kullanımlardan sonra bile hassasiyet kaybı olmaz.
  • PAX A910SF Android YazarkasaPOS ile tüm ödeme yöntemlerini kabul edebilecek miyim?

    Evet. PAX A910SF Android YazarkasaPOS temassız/ NFC ödeme dahil tüm kartlı ödeme yöntemlerini desteklemektedir. PAX A910SF Android YazarkasaPOS ile nakit, manyetik, akıllı, temassız kart, EMV Chip&Pin ve mobil ödeme platformlarını kullanabilirsiniz. Ayrıca QR ile ödeme gibi alternatif ödeme yöntemlerini de destekler.
  • PAX A910SF Android YazarkasaPOS’u masaüstü YazarkasaPOS olarak da kullanabilir miyim?

    Tabii ki. Aksesuar olarak ayrıca satılan “İletişim ve Şarj Ünitesi” ile PAX A910SF Android Masaüstü YazarkasaPOS’unuzu kolaylıkla masaüstüne dönüştürebilirsiniz. Harici sistem entegrasyonları ve diğer çevre birimleri ile kesintisiz bağlantı sağlamak için geliştirilen bu ünitenin altında yer alan kilit mekanizması sayesinde cihazınızı istediğiniz zaman sabitleyebilirsiniz.

    Ayrıca, Online İşlemler üzerinden satın alabileceğiniz PAX S210 Pinpad’i İletişim ve Şarj Ünitesine bağlayarak kullanabilirsiniz. Pinpad doğrudan cihaza bağlanamamaktadır, bağlantı yalnızca İletişim ve Şarj Ünitesi üzerinden sağlanabilmektedir.

    Aksesuarlar arasında uyumlu bir para çekmecesi de bulunmaktadır. Para çekmecesi de İletişim ve Şarj Ünitesi üzerinden çalışmaktadır.
  • PAX A910SF Android YazarkasaPOS hangi GSM operatörü ile çalışıyor?

    PAX A910SF Android YazarkasaPOS, Türkiye’de faaliyet gösteren tüm GSM operatörleri ile çalışmaktadır.
  • Satın alacağım PAX A910SF Android YazarkasaPOS üzerinde GSM hattı buluyor mu?

    Evet. Üzerinde banka uygulaması çalışan cihazlarda SIM kart kullanımı ücretsizdir.
  • Pinpadi veya para çekmecesini doğrudan cihaza bağlayabilir miyim?

    Hayır. Pinpad veya para çekmecesi gibi çevre birimler iletişim ve şarj ünitesi aracılığıyla terminale bağlanmaktadır.
  • İletişim ve şarj ünitesi satın aldım, hangi adaptör ile kullanabilirim?

    Pax A910SF’nin kutusunda yer alan orjinal adaptörüyle kullanmanız gerekmektedir. Farklı adaptör kullanmanız durumunda olası arızalardan Worldline sorumlu değildir.
  • Cihaz bakım – onarım ödemesini nasıl yapabilirim? Hizmet, aksesuar ve yedek parçaları nasıl satın alabilirim?

    Cihaz bakım onarım bedeli, hizmet, aksesuar ve yedek parça ödemelerinizi aşağıdaki yöntemlerle yapabilirsiniz.

    • Online Ödeme: Cihaz bakım-onarım ödemelerinizi hızlı ve kolayca ikasa.com.tr adresinde yer alan "Online İşlemler" menüsünden yapabilirsiniz. Bu menüdeki "Sanal Market"ten cihazınız için gerekli aksesuar ve yedek parçaları da kredi kartınızla güvenli bir şekilde satın alabilirsiniz.
    • Çağrı Merkezi Üzerinden Ödeme: Çağrı merkezimizin SMS yoluyla size göndereceği link ile kredi kartınızla güvenli ödeme yapabilirsiniz.
    • EFT/Havale Yoluyla Ödeme: Hızlı, kolay sorunsuz ödeme yapabilmek için diğer ödeme yöntemlerini kullanmanızı tavsiye ederiz. İstisnai durumlarda, alternatif olarak yardımcı olabileceğimiz EFT/Havale ile ödeme yöntemi detayları aşağıda yer almaktadır. Bu ödeme yönteminden kaynaklı gecikmelerden Worldline sorumlu değildir.
    Hesap numaralarımız aşağıda yer almaktadır. Dekontun açıklama kısmına mutlaka cihazınıza ait sicil numarasını belirtmeniz gerekmektedir. Aksi takdirde talebinize geri dönüşümüz gecikebilir.
    Hesap numaramız :
    HESAP ADI WORLDLİNE POS TEKNOLOJİ ÇÖZÜM VE SERVİSLERİ ANONİM ŞİRKETİ
    BANKA ADI GARANTİ BANKASI
    ŞUBE ADI MECİDİYEKÖY TİCARİ
    ŞUBE KODU 119
    HESAP NUMARASI 6295523
    IBAN NUMARASI TR97 0006 2000 1190 0006 2955 23
  • Seyyar yazarkasa POS seçerken nelere dikkat etmeliyim?

    Seyyar bir cihazın adından da anlaşılabileceği üzere taşıma kolaylığı sağlaması gerekir. Bu nedenle küçük ve hafif bir cihaz servis personelinin, dolayısıyla işletmenizin verimliliğini olumlu etkiler. Sahada yoğun olarak kullanılacağı için seçeceğiniz cihazın düşme ve darbelere dayanıklı, ısı farkından etkilenmeyen, pil ömrünün uzun olmasına dikkat etmeniz uzun vadede kazanç sağlar.
  • Yeni nesil YazarkasaPOS cihazında birden fazla banka uygulaması kullanabilecek miyim?

    “Ortak POS” uygulamasının öncüsü Worldline tarafından geliştirilen Move/5000 F yeni nesil YazarkasaPOS ile tek cihazda tüm banka uygulamalarını (taksit, ödül, puan, kampanya vb.) müşterilerinize sunabilirsiniz.
  • Hiç dokunmatik ekran bir cihaz kullanmadım. Kullanımda sıkıntı yaşar mıyım?

    Hayır. Tam tersine dokunmatik ekranlı Move/5000 F ile kullanım kolaylığı yaşarsınız. Kolay anlaşılır menüleri ve kullanıcı dostu arayüzü sayesinde işlemlerinizi hızla gerçekleştirebilir, işinize özel çözümleri kullanabilirsiniz. Move/5000 F 'in dayanıklı ekranında uzun zaman kullanımlardan sonra bile hassasiyet kaybı olmaz.
  • Move/5000 F ile tüm ödeme yöntemlerini kabul edebilecek miyim?

    Evet. Move/5000 F temassız/ NFC ödeme dahil tüm kartlı ödeme yöntemlerini desteklemektedir. Move/5000 F ile nakit, manyetik, akıllı, temassız kart, EMV Chip&Pin ve mobil ödeme platformlarını kullanabilirsiniz. Ayrıca QR ile ödeme gibi alternatif ödeme yöntemlerini de destekler.
  • Move/5000 F sadece GPRS ile mi çalışır?

    Hayır. Move/5000 F YazarkasaPOS 2 farklı modülden oluşmaktadır. Kapıda veya masada ödeme alınırken sadece cihazın kullanılması yeterlidir. İlk iletişim 4G ile kurulur. Ancak 4G çekmeyen lokasyonlarda 2G iletişim devreye girer. Move/5000 F aparatı olan “iletişim ve şarj ünitesi” üzerine yerleştirilirse ethernet üzerinden de iletişim kurabilir. Cihazı bu üniteye yerleştirdiğinizde şarj ederken aynı zamanda yedek iletişim seçeneğinden de faydalanabilirsiniz.
  • Move/5000 F’i masaüstü YazarkasaPOS olarak da kullanabilir miyim?

    Tabii ki. Sabitleme aparatı veya pinpad bağlantısı için masaüstü kiti satın alarak Move/5000F'i kolayca masaüstü YazarkasaPOS'a dönüştürebilirsiniz. Ayrıca yine Online İşlemler'de aksesuar olarak satılan para çekmecesini de alarak bağlayabilirsiniz.
  • Move/5000 F YazarkasaPOS hangi GSM operatörü ile çalışıyor? Satın alacağım Move/5000 F üzerinde GSM hattı buluyor mu?

    Move/5000 F YazarkasaPOS, Türkiye’de faaliyet gösteren tüm GSM operatörleri ile çalışmaktadır. Evet. Üzerinde banka uygulaması çalışan cihazlarda SIM kart kullanımı ücretsizdir.
  • Yazarkasa içindeki SIM kartımı başka bir operatör ya da SIM Kart ile değiştirebilir miyim?

    SIM kart, banka uygulaması olan Move/5000F yazarkasanızın içinde ilk kurulumda ücretsiz olarak teslim edilmektedir. Bulunduğunuz lokasyon nedeniyle SIM Kart kaynaklı problem yaşamanız halinde çağrı merkezimiz ile iletişime geçerek konuyla ilgili bilgi alabilirsiniz.
  • Ana Ekran Departman Renklendirme ve kişiselleştirme yapılabilir mi?

    Evet Yapılabilmektedir. F – YAZARKASA POS AYARLARI – PROGRAMLAMA – DEPARTMAN AYARLARI – içinde RENK alanı seçilir ve KISIM rengi çıkan şablondan seçilir.
  • Move/5000 F düşmelere karşı dayanıklı mı? Düşürülüp arızalandığında garanti kapsamında mı onarılıyor?

    Move/5000 F Uluslararası dayanıklılık standardı MIL STD 810F’e uygundur. 1,2 metreden düşmelere karşı dayanıklılığı benzerlerine kıyasla artırılmıştır. Ancak düşmelerden kaynaklı arızalar kullanıcı hatası kapsamında onarılır.
  • Cihaz bakım ve aksesuar bedelini hangi hesaba yatırmalıyım?

    Cihaz bakım onarım bedeli, hizmet, aksesuar ve yedek parça ödemelerinizi aşağıdaki yöntemlerle yapabilirsiniz.
    • Online Ödeme: Cihaz bakım-onarım ödemelerinizi hızlı ve kolayca ikasa.com.tr adresinde yer alan "Online İşlemler" menüsünden yapabilirsiniz. Bu menüdeki "Sanal Market"ten cihazınız için gerekli aksesuar ve yedek parçaları da kredi kartınızla güvenli bir şekilde satın alabilirsiniz.
    • Çağrı Merkezi Üzerinden Ödeme: Çağrı merkezimizin SMS yoluyla size göndereceği link ile kredi kartınızla güvenli ödeme yapabilirsiniz.
    • EFT/Havale Yoluyla Ödeme: Hızlı, kolay sorunsuz ödeme yapabilmek için diğer ödeme yöntemlerini kullanmanızı tavsiye ederiz. İstisnai durumlarda, alternatif olarak yardımcı olabileceğimiz EFT/Havale ile ödeme yöntemi detayları aşağıda yer almaktadır. Bu ödeme yönteminden kaynaklı gecikmelerden Worldline sorumlu değildir.
    Hesap numaralarımız aşağıda yer almaktadır. Dekontun açıklama kısmına mutlaka cihazınıza ait sicil numarasını belirtmeniz gerekmektedir. Aksi takdirde talebinize geri dönüşümüz gecikebilir.
    Hesap numaramız :
    HESAP ADI WORLDLİNE POS TEKNOLOJİ ÇÖZÜM VE SERVİSLERİ ANONİM ŞİRKETİ
    BANKA ADI GARANTİ BANKASI
    ŞUBE ADI MECİDİYEKÖY TİCARİ
    ŞUBE KODU 119
    HESAP NUMARASI 6295523
    IBAN NUMARASI TR97 0006 2000 1190 0006 2955 23
  • Masaüstü kiti içeriği nedir?

    Pinpad, özel olarak üretilmiş uzun pinpad kablosu ve sabitleme aparatından oluşmaktadır.
  • Masaüstü kitinin avantajları nelerdir?

    • Move/5000 F iletişim ve şarj ünitesi ile cihazınızı birbirine sabitleyen özel olarak tasarlanmış aparat sayesinde mobil yazarkasanızın anında masaüstüne dönüşmesini sağlar.
    • Sabitleme aparatı sayesinde pinpad ve diğer çevre birimleriyle kesintisiz iletişim sağlar.
    • Kullanıcı geri bildirimlerine dayanarak özel olarak üretilmiş uzun pinpad kablosu sayesinde özellikle perakende mağazalarında şifre girişi ve temassız işlemlerde kullanım kolaylığı sağlar. Kablonun cihaz girişindeki açısı plastik aparatın tam kavramasına olanak sağlar.
  • Masaüstü kitini kendim takabilir miyim?

    Move/5000 F asaüstü kitini kolaylıkla kendiniz de takabilirsiniz. Uygulaması konusunda detaylı bilgiye yukarıdaki videolar kısmındaki yönlendirmelerden veya bu linkten ulaşabilirsiniz. https://youtu.be/4GFoKXghUuA
  • Move/5000 F YazarkasaPOS'u GMP3 entegrasyonlarında kullanabilir miyim?

    Sabitleme aparatıyla sabitleyerek kesintisiz iletişimde kullanabilirsiniz. GMP3 bağlantısı için masaüstü kitinin yanı sıra dilerseniz tek başına Sabitleme Aparatı opsiyonu da bulunmaktadır.
  • Cihaz bakım ve aksesuar bedelini hangi hesaba yatırmalıyım?

    Cihaz bakım onarım bedeli, hizmet, aksesuar ve yedek parça ödemelerinizi aşağıdaki yöntemlerle yapabilirsiniz.
    • Online Ödeme: Cihaz bakım-onarım ödemelerinizi hızlı ve kolayca ikasa.com.tr adresinde yer alan "Online İşlemler" menüsünden yapabilirsiniz. Bu menüdeki "Sanal Market"ten cihazınız için gerekli aksesuar ve yedek parçaları da kredi kartınızla güvenli bir şekilde satın alabilirsiniz.
    • Çağrı Merkezi Üzerinden Ödeme: Çağrı merkezimizin SMS yoluyla size göndereceği link ile kredi kartınızla güvenli ödeme yapabilirsiniz.
    • EFT/Havale Yoluyla Ödeme: Hızlı, kolay sorunsuz ödeme yapabilmek için diğer ödeme yöntemlerini kullanmanızı tavsiye ederiz. İstisnai durumlarda, alternatif olarak yardımcı olabileceğimiz EFT/Havale ile ödeme yöntemi detayları aşağıda yer almaktadır. Bu ödeme yönteminden kaynaklı gecikmelerden Worldline sorumlu değildir.
    Hesap numaralarımız aşağıda yer almaktadır. Dekontun açıklama kısmına mutlaka cihazınıza ait sicil numarasını belirtmeniz gerekmektedir. Aksi takdirde talebinize geri dönüşümüz gecikebilir.
    Hesap numaramız:
    HESAP ADI WORLDLİNE POS TEKNOLOJİ ÇÖZÜM VE SERVİSLERİ ANONİM ŞİRKETİ
    BANKA ADI GARANTİ BANKASI
    ŞUBE ADI MECİDİYEKÖY TİCARİ
    ŞUBE KODU 119
    HESAP NUMARASI 6295523
    IBAN NUMARASI TR97 0006 2000 1190 0006 2955 23
  • Masaüstü yazarkasam var. Tarafınızdan satılan çekmecelerden başka model/marka çekmece kullanabilir miyim? Mevcut çekmecemi İDE280 ile kullanabilir miyim?

    Kullanacağınız başka marka/model para çekmecesinin tarafımızdan test edildiğinden emin olunuz. 12V olan ve konektörü uyumlu olan çekmeceler iDE280 ile çalışabilir. Çekmecenizin Worldline’ın testlerini geçtiğinden emin olunuz.
  • iDE280 için opsiyonel sunulan pil ile ÖKC kesintisiz ne kadar çalışabilir?

    %100 pil ile stand-by bekleme süresi 24 saat, çalışır halde uyku moduna geçmeden çalışma süresi ise 7 saattir. %100 pil ile arka arkaya sadece 800 adet nakit işlem, 150 kredili işlem yapılabilmektedir.
  • iDE280 hangi iletişim türlerini destekliyor?

    iDE280 ethernet ve GSM/GPRS iletişim türlerini desteklemekte ancak cihaz ile SIM kart temin edilmemektedir. SIM kartı işyeri temin ederek çağrı merkezimizi aramalı ve sisteme tanıtılmasını sağlamalıdır. Aksi takdirde SIM kart çalışmayacaktır.
  • iDE280’deki SIM kart ücretsiz mi?

    iDE280 SIM kartsız temin edilmektedir. İşyeri tarafından temin edilmeli ve numarası çağrı merkezimize bildirilmelidir. Üzerinde en az bir banka uygulaması çalışan cihazlarda SIM kart kullanımı ücretsizdir.
  • iDE280 ile Pinpad almasam da olur mu?

    Kredi kartı sahibi, alışverişi sırasında PIN girişi için iDE280’in tuş takımını kullanabilir. Ancak yer sıkıntısından dolayı iDE280’in müşteriden uzakta konumlandırılması durumunda PIN girişini kolaylaştırmak için Pinpad kullanılması önerilmektedir. Pinpad’in helezon kablosu 2,5 metreye kadar uzatılabilmektedir.
  • iDE280 için para çekmecesi mevcut mu?

    iDE280 için para çekmecesi satışımız mevcuttur. Çekmecenin beş bozuk, üç kâğıt para gözü bulunmaktadır. Para çekmecesi, iDE280 masaüstü yazarkasaPOS üzerinden nakit işlem yapılması durumunda otomatik olarak açılır. Çekmecenin boyutu 85*240*300 mm’dir ve siyah renktedir. Bu çekmece Move/5000 F ile de çalışabilmektedir ancak renk uyumu bulunmamaktadır.
  • iDE280 barkod okuyucu destekliyor mu?

    Harici barkod okuyucu takılabilmektedir.
  • iDE280 kaç PLU’yu destekliyor?

    iDE280 100.000 PLU’yu desteklemektedir.
  • Cihaz bakım ve aksesuar bedelini hangi hesaba yatırmalıyım?

    Cihaz bakım onarım bedeli, hizmet, aksesuar ve yedek parça ödemelerinizi aşağıdaki yöntemlerle yapabilirsiniz.
    • Online Ödeme: Cihaz bakım-onarım ödemelerinizi hızlı ve kolayca ikasa.com.tr adresinde yer alan "Online İşlemler" menüsünden yapabilirsiniz. Bu menüdeki "Sanal Market"ten cihazınız için gerekli aksesuar ve yedek parçaları da kredi kartınızla güvenli bir şekilde satın alabilirsiniz.
    • Çağrı Merkezi Üzerinden Ödeme: Çağrı merkezimizin SMS yoluyla size göndereceği link ile kredi kartınızla güvenli ödeme yapabilirsiniz.
    • EFT/Havale Yoluyla Ödeme: Hızlı, kolay sorunsuz ödeme yapabilmek için diğer ödeme yöntemlerini kullanmanızı tavsiye ederiz. İstisnai durumlarda, alternatif olarak yardımcı olabileceğimiz EFT/Havale ile ödeme yöntemi detayları aşağıda yer almaktadır. Bu ödeme yönteminden kaynaklı gecikmelerden Worldline sorumlu değildir.
    Hesap numaralarımız aşağıda yer almaktadır. Dekontun açıklama kısmına mutlaka cihazınıza ait sicil numarasını belirtmeniz gerekmektedir. Aksi takdirde talebinize geri dönüşümüz gecikebilir.
    Hesap numaramız:
    HESAP ADI WORLDLİNE POS TEKNOLOJİ ÇÖZÜM VE SERVİSLERİ ANONİM ŞİRKETİ
    BANKA ADI GARANTİ BANKASI
    ŞUBE ADI MECİDİYEKÖY TİCARİ
    ŞUBE KODU 119
    HESAP NUMARASI 6295523
    IBAN NUMARASI TR97 0006 2000 1190 0006 2955 23